Skrev till kundtjänst och frågade varför köp av Presentkort inte ger samma poäng som betalning av rum. Fick ett svar som verkar betyda att mellanskillnaden ska synas imorgon. Men inget direkt svar på min fråga om varför första agent svarade att man måste betala med kortet fysiskt på ett hotell för att det ska räknas som 30 poäng per 100. Får titta imorgon vad som har hänt med poängen.Mer problem hos Strawberry. När jag skrev till kundtjänst om felaktiga bonus poäng på kort köp hos Strawberry fick jag svar att de fixa betalning för rummet i Östersund men inte köpet av presentkortet, eftersom det var inte köpt på ett hotel. Trots att det står så här på hemsidan. Då blir det så att presentkort ger normalt bara 10 poäng per 100 kr och endast 20 under kampanjen i juli. DVS sämre än att betala med kortet när man bor på hotellet som ger 30 poäng per 100 kr (och då ingen risk att man inte kan utnyttja kortet inom ett år). Finns verkligen ingen som helst anledning att köpa ett presentkort längre.
Visa bifogad bild 155521
När jag köpte presentkort på kampanjen i december så var det ganska uppenbart att det berodde på att betalningen togs av en tredje part som de inte kodat in som "Strawberry" i systemet. Kundtjänst gav dock poängen som saknades utan knussel, så du har nog bara råkat ut för en dålig agent eller en agent som hade en dålig dag.Men inget direkt svar på min fråga om varför första agent svarade att man måste betala med kortet fysiskt på ett hotell för att det ska räknas som 30 poäng per 100.
Nja, det ser ganska mycket ut som Strawberry i systemet. Kan knappast bli mer Strawberry. Hennes svar var att jag hade inte gjort inköp på ett hotell, "Den bild du skickade var ingen betalning på våra hotell, så då är det 10 poäng per krona du får och 20 poäng per krona nu i Juli."När jag köpte presentkort på kampanjen i december så var det ganska uppenbart att det berodde på att betalningen togs av en tredje part som de inte kodat in som "Strawberry" i systemet. Kundtjänst gav dock poängen som saknades utan knussel, så du har nog bara råkat ut för en dålig agent eller en agent som hade en dålig dag.
Jag gick tillbaka till min transaktion för att se vad det stod på den, nu har den ändrats till Strawberry den med i textfältet. Så var det inte för ett halvår sedan, så någon kanske ändå har pillat på det då.Nja, det ser ganska mycket ut som Strawberry i systemet.