Senaste nytt

Strawberry - det här gjorde ni inte bra!

Ja , jag gjorde samma analys.
Att begära 3 000 kr för fönsterlösa rum kanske inte skapade så bra beläggning... ;)

Det är en väl kalibrerad kampanj (bara augusti), affärsresandet till Stockholm kommer ofta igång först i september

Mer problem hos Strawberry. När jag skrev till kundtjänst om felaktiga bonus poäng på kort köp hos Strawberry fick jag svar att de fixa betalning för rummet i Östersund men inte köpet av presentkortet, eftersom det var inte köpt på ett hotel. Trots att det står så här på hemsidan. Då blir det så att presentkort ger normalt bara 10 poäng per 100 kr och endast 20 under kampanjen i juli. DVS sämre än att betala med kortet när man bor på hotellet som ger 30 poäng per 100 kr (och då ingen risk att man inte kan utnyttja kortet inom ett år). Finns verkligen ingen som helst anledning att köpa ett presentkort längre.
1722335945786.png

Mer problem hos Strawberry. När jag skrev till kundtjänst om felaktiga bonus poäng på kort köp hos Strawberry fick jag svar att de fixa betalning för rummet i Östersund men inte köpet av presentkortet, eftersom det var inte köpt på ett hotel. Trots att det står så här på hemsidan. Då blir det så att presentkort ger normalt bara 10 poäng per 100 kr och endast 20 under kampanjen i juli. DVS sämre än att betala med kortet när man bor på hotellet som ger 30 poäng per 100 kr (och då ingen risk att man inte kan utnyttja kortet inom ett år). Finns verkligen ingen som helst anledning att köpa ett presentkort längre.
Visa bifogad bild 155521
Skrev till kundtjänst och frågade varför köp av Presentkort inte ger samma poäng som betalning av rum. Fick ett svar som verkar betyda att mellanskillnaden ska synas imorgon. Men inget direkt svar på min fråga om varför första agent svarade att man måste betala med kortet fysiskt på ett hotell för att det ska räknas som 30 poäng per 100. Får titta imorgon vad som har hänt med poängen.

Första gången jag upplever Strawberrys kundtjänst som "goddag yxskaft". Hoppas det är bara pga semester tider och överbelastning av problem med Strawberry Mastercard.

Men inget direkt svar på min fråga om varför första agent svarade att man måste betala med kortet fysiskt på ett hotell för att det ska räknas som 30 poäng per 100.
När jag köpte presentkort på kampanjen i december så var det ganska uppenbart att det berodde på att betalningen togs av en tredje part som de inte kodat in som "Strawberry" i systemet. Kundtjänst gav dock poängen som saknades utan knussel, så du har nog bara råkat ut för en dålig agent eller en agent som hade en dålig dag.

När jag köpte presentkort på kampanjen i december så var det ganska uppenbart att det berodde på att betalningen togs av en tredje part som de inte kodat in som "Strawberry" i systemet. Kundtjänst gav dock poängen som saknades utan knussel, så du har nog bara råkat ut för en dålig agent eller en agent som hade en dålig dag.
Nja, det ser ganska mycket ut som Strawberry i systemet. Kan knappast bli mer Strawberry. Hennes svar var att jag hade inte gjort inköp på ett hotell, "Den bild du skickade var ingen betalning på våra hotell, så då är det 10 poäng per krona du får och 20 poäng per krona nu i Juli."

Agent 2 svarade bara "Vi har registrerat dom saknade poängen på din profil. Dom kommer att var synliga på din profil under morgondagen!" utan att skriva något om presentkortet. De saknande poäng från betalning på hotellet i Östersund såg jag redan igår kväll. Nu på morgonen finns fortfarande ingenting för presentkortet. Så jag vet inte om agent 2 menade problemet med presentkortet eller inte. Det har varit 2 olika agenter involverat nu. Jag kommer att ge det hela en dag till sedan ringar jag in. Lättare att undvika missförstånd över telefonen.

1722404230565.png

Har gått igenom intjäningen nu under juli och det är många fel. Dels verkar de översätta 1 euro = 10 kronor när poäng betalas ut på kreditkortet, vilket är långt ifrån rätt kurs. Som för alla andra är det även fel på alla hotellbokningar där ingen givit rätt poäng. Det ska vara fixat nu sägs det och poängen ska synas korrekt imorgon påstås det så får väl se hur det ser ut då.

Amaranten hade "lite otur" med temperatur-inställningarna på äggröran en morgon i förra veckan när jag var där
I ena skålen hade all äggröra stelnat helt, till ett gigantiskt hårdkokt ägg. Om man ville kunde man lyfta hela röran i ett enda stycke.

I den andra skålen, som nyligen fyllts på, hade äggröran istället samma konsistens som sur mjölk, dvs hade inte koagulerat alls .

Man undrar lite om varmhållning gick på fullt, typ 70-80 grader och köket kompenserade genom att inte värma så mycket innan den sattes på varmhållning.

Ytterligare en agent, den tredje, påstår att inköp av Presentkort på deras hemsida, där det står klart och tydligt Strawberry på transaktionen i Spendwise, INTE är inköp hos Strawberry, och därmed har man endast rätt till 10p/100 kr.

OK, om det är verkligen så, med ett presentkort man:
1. lånar man ut pengar gratis till Strawberry
2. Man kör med risken att man inte hinna spendera alla pengar inom 1 år och förlorar pengarna som är kvar.
3. Får endast en tredjedel av poängen man skulle ha fått om man betalade direkt på hotellet istället för att köpa ett presentkort.

Det sämsta erbjudandet jag har sett på länge.

Toppen