Senaste nytt

Strategi för att både uppgradera och tjäna miles

I din lista har du två USA-destinationer och en Asiendestination. Bok billigaste SAS-resa i ekonomi till Hong-Kong respektive Washington eller New York eller Chicago, och uppgradera dessa biljetter med dina SAS-poäng till Business på longhaulsegmenten. Kreditera detta till något av Agean eller SAS, och du har (nästan) guld där. Inrikes USA/Asien köper du sedan billigaste möjliga vanliga biljetter (eller använder dina M&M-poäng och köper awards intra USA.).
Ja, jag tänker i samma banor. Så mycket SAS revenue-biljetter som möjligt i början på min kvalificeringsperiod och mina Eurobonuspoäng får ligga som en Plusgrade-pott. Aegean-milsen (har även lite Avios) använder jag till anslutningsflyg eller så köper jag några billiga biljetter. Miles & More-milsen utnyttjar jag så mycket som möjligt till Meilenschnäppchen-erbjudanden när jag vet att guldkortet är i hamn.

OT-fråga.
Har du ¨gammalt¨ eller nytt Aegean Gold. Med gammalt menar jag Gold intjänat innan A3s stora ändring för några år sen.
Jag trodde alla hade 24 november som brytpunkt.
Jag hann upp till silver under de gamla reglerna och var på den nivån i 3 veckor, sedan blev jag nedgraderad till basic-nivån när de nya reglerna infördes och jag fick börja om från början igen. Så min brytpunkt är när jag nådde upp till guld den hårda vägen.

Toppen