Jag vill inte rätta men är inte några A321-100 sålda tror bara de har 4 kvar men jag kan ha fel.
Airbus 321 Classic OY-KBE på väg upp till Stockholm från Madrid efter långtids coronaparkering.
Gissningsvis i trafik redan i morgon 07.05 som SK1417 till Köpenhamn (obs! bara min gissning)
Helt klart är att två 321 är trafiksatta från i morgon.
Den tredje att sättas i trafik ska, enligt rykten, vara OY-KBK som dock ännu står kvar i Madrid.
Jag har inte full koll på detta, men vad jag har hört (och det var någon gång i vintras) så ska 737-800 försvinna redan i sommar (vid midsommartid sas det då) och återstående 737-700 ska vara borta senast till tidtabellsskiftet i oktober.@KalleSus och övriga hur ser schemat för utfasningen av kvarvarande 737 orna ut för SAS
SAS ställer in 4 000 flyg i sommar | SvDNu har det ju rapporterats idag att SAS tvingas ställa in 4000 flygningar i sommar (perioden maj - augusti) delvis beroende på försenade flygplansleveranser (enligt SAS egna uppgifter).
Det är en hel del omdisponeringar inom SAS 321CEO-flotta.
Tre maskiner ska ju trafikera mellan de skandinaviska huvudstäderna i sommar. Två är redan i trafik, OY-KBB och OY-KBE.
Den tredje som nämnts, OY-KBK har befunnit sig i Madrid under lång tid.
Nu kommer den att flyga upp till Stockholm i eftermiddag, så då är de tre trafikmaskinerna på plats.
Samtidigt har det förekommit en hel del andra förflyttningar bland de gamla 321.
OY-KBF och OY-KBL flög Madrid - Oslo den 5:e respektive 13:e april.
LN-RKK flyttades från Köpenhamn till Oslo den 7:e april.
OY-KBH flögs upp från Madrid till Stockholm redan den 13:e mars - och återvände till Madrid i går, den 9:e maj.
Dessutom står LN-RKI i Köpenhamn, enligt uppgift inte längre i flygbart skick.
Det känns som det har blivit osedvanligt många tomflygningar för att få igång en handfull maskiner till sommartrafiken.
Men det finns förstås något giltigt skäl till dessa omdisponeringar.