321 med reg KBH ser ut att vara på väg mot Oslo från Madrid.
Gott tecken, eller?
Min gissning är att den inte kommer i trafik mera. Väntar troligen på avyttring...
321 med reg KBH ser ut att vara på väg mot Oslo från Madrid.
Gott tecken, eller?
Enligt uppgift har den varit i MAD på C-check, och återkom till OSL med borttagna SAS-loggor, så det tyder på avyttring, precis som @Tobbe.O också gissar.321 med reg KBH ser ut att vara på väg mot Oslo från Madrid.
Gott tecken, eller?
Borde vara en OK andrahandsmarknad om sas lägger pengar på en C check för att sen kränga den.Enligt uppgift har den varit i MAD på C-check, och återkom till OSL med borttagna SAS-loggor, så det tyder på avyttring, precis som @Tobbe.O också gissar.
Nu är maskinen leasad av SAS och frågan är då om den eventuella C-checken är bekostad av SAS eller leasingbolaget.Borde vara en OK andrahandsmarknad om sas lägger pengar på en C check för att sen kränga den.
Skickat från min 2201117TY via Tapatalk
Verkar som om 5 av 14 longhaul flyg ryker. Tråkigt. Tycker SAS ska satsa mer på longhaul än shorthaul...
SAS vil af med yderligere 11 fly - CHECK-IN.dk
Jag tycker att SAS ska låta bli att gå i konkurs och hoppas att det åtminstone blir något kvar. Det betyder förmodligen att de måste flyga dit tillräckligt många vill betala tillräckligt mycket för att flyga (givet SAS kostnader) och låta bli resten.Verkar som om 5 av 14 longhaul flyg ryker. Tråkigt. Tycker SAS ska satsa mer på longhaul än shorthaul...
SAS vil af med yderligere 11 fly - CHECK-IN.dk
4 stykk CFM-54 motorer (til A340-300) fra 20/9
737-700 SE-RET fra 1/10
A350-900 SE-RSB fra SEP
A350-900 SE-RSC fra OKT
A330-300 LN-RKS fra OKT
A330-300 LN-RKT fra NOV
A330-300 LN-RKU fra NOV
A321 OY-KBL fra SEP
A320neo SE-ROC fra OKT
A320neo SE-ROD fra OKT
A320neo EI-SIF fra OKT
Låst artikel, kan bara se det som står i början av den.Står något om destinationer i artikeln? Antar att Asien läggs ner helt med så stor minskning?
Intressant att de alltså vill bli av med ett par 320neo samtidigt som de tar emot leveranser av nya. Det måste väl betyda att de har dåliga leasing villkor på just de individerna.På flyprat.no finns CH11-dokumenten som specar vilka maskiner som är på väg ut:
Flyprat - View Single Post - SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)