Du måste spendera 96 975 sek med dagens avistakurs för att nå Silver på BA. Och det är beloppet exklusive skatter som tillkommer!
Nu var väl min kommentar inte orimlig eftersom snittpriset ändå ligger på runt £4K ifall man bokar någon månad ut men klart man kan tolka det som att pengar är gratis istället. Jag åker ofta till USA och BAs business är knökfull i stort sätt varje flight, och priserna går inte att hitta under £2.5K medans snittet är £4k så kan ändå tycka att det är hyfsat rimligt ifall man flyger long-haul att man får silver på två resor. Att man sedan som svensk tycker att 100K är mycket är ju en annan femma men bevisligen är efterfrågan fortsatt stark även vid dessa prispunkter.Det går ju att kvalificera sig till guld på 1 resa om man är smart, bara boka dyraste first biljetten man kan hitta! GGL på 3 resor eller så.
Jag kollade upp när jag såg ditt inlägg och du hade rätt om prisnivån. LHR-NYC med BA under maj månad låg på ca £ 3800 t.o.r. i business de flesta dagar, enligt Google flights. D.v.s. det är den billigaste avgången respektive dag. Och då är New York en destination med en hel del konkurrens, även med direktflyg.Nu var väl min kommentar inte orimlig eftersom snittpriset ändå ligger på runt £4K ifall man bokar någon månad ut men klart man kan tolka det som att pengar är gratis istället. Jag åker ofta till USA och BAs business är knökfull i stort sätt varje flight, och priserna går inte att hitta under £2.5K medans snittet är £4k så kan ändå tycka att det är hyfsat rimligt ifall man flyger long-haul att man får silver på två resor. Att man sedan som svensk tycker att 100K är mycket är ju en annan femma men bevisligen är efterfrågan fortsatt stark även vid dessa prispunkter.
ja, det är väldigt stor skillnad på om du flyger via LHR jämfört med att starta där vilket såklart är fullt förståligt med konkurrensen som finns ifall man är villig att ta ett stopp på vägen. Efterfrågan på direktflyg mellan de flesta destinationerna i USA från LHR är "snordyra" med svenskt mått mätt. Ett exempel är Las Vegas, BA har 2 direktflyg om dagen, Bizz är helt proppfullt och biljetterna ligger även där på runt £4K.Jag kollade upp när jag såg ditt och du hade rätt om prisnivån. LHR-NYC med BA under maj månad låg på ca £ 3800 t.o.r. i business de flesta dagar, enligt Google flights. D.v.s. det är den billigaste avgången respektive dag. Och då är New York en destination med en hel del konkurrens, även med direktflyg.
Tar man istället ARN-NYC med BA hittar man ca £ 1800 t.o.r. i business många dagar, men vissa avgångar är märkbart dyrare. Min bild av ett normalt pris med BA är nog lite präglat av de long haul-priser jag sett med start på ARN. När jag jobbade i UK 2020-2023 flög jag en hel del med BA, men mest hem till Sverige. Det blev bara en utflykt med BA över Atlanten, och den betalade jag med Avios.
Jag kollade upp när jag såg ditt inlägg och du hade rätt om prisnivån. LHR-NYC med BA under maj månad låg på ca £ 3800 t.o.r. i business de flesta dagar, enligt Google flights. D.v.s. det är den billigaste avgången respektive dag. Och då är New York en destination med en hel del konkurrens, även med direktflyg.
Tar man istället ARN-NYC med BA hittar man ca £ 1800 t.o.r. i business många dagar, men vissa avgångar är märkbart dyrare. Min bild av ett normalt pris med BA är nog lite präglad av de long haul-priser jag sett med start på ARN. När jag jobbade i UK 2020-2023 flög jag en hel del med BA, men mest hem till Sverige. Det blev bara en utflykt med BA över Atlanten, och den betalade jag med Avios.