Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Jag är en av de som väntar lite extra då jag är nära målsnöret på Diamond och poängen från Elite kommer att få mig över men brytpunkten på mitt år är idag. Vilka alternativ har jag?

Om poängen kommer in i juni och bak-dateras till maj, blir jag Diamond när dessa kommer in? Om de inte kommer in på maj utan juni, kan jag då köpa poäng och bak-datera till maj?

Eller måste jag köpa idag?

Jag är en av de som väntar lite extra då jag är nära målsnöret på Diamond och poängen från Elite kommer att få mig över men brytpunkten på mitt år är idag. Vilka alternativ har jag?

Om poängen kommer in i juni och bak-dateras till maj, blir jag Diamond när dessa kommer in? Om de inte kommer in på maj utan juni, kan jag då köpa poäng och bak-datera till maj?

Eller måste jag köpa idag?
Du kan inte göra något nu oavsett. Ät och drick något gott och tänk inte på detta på lördag kväll.

Högst troligt (gissar jag) kommer amex poängen bakdateras till 31 maj och då räknas mot din status för kvalåret som avslutas idag.

Worst case scenario har de fuckat upp, men då kan du köpa poäng närmsta månaderna som bakdateras minst 90 dagar (eller om det är 120 dagar).

Du ska inte behöva köpa något idag om inget ändrats senaste månaden.

Mina kom också och därmed är lifetime gold säkrat utan att knappt ha suttit på ett SAS plan i år.

Om min vanliga timing håller i sig kommer SAS meddela att Eurobonus upphör de kommande dagarna. Jag brukar ha dåligt flyt med sånt.

Tråkigt att ha fel...
SAS levererade den 31a, dvs den sista i månaden... Precis som de sagt, vad har vi lärt oss av detta?!

Toppen