Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Fick hem korten och skulle beställa ett till extrakort och då blir den annullerad direkt

Amex kundtjänst: ”Det går inte att ha fler än ett extrakort”

Precis innan jag uppgraderade så dubbelkollade jag också med supporten i chatten som sa att det gick…

Får bli Mastercard premium framöver. Amex får ju aldrig sitt skit att funka.
Är det inte jävligt dumt egentligen att inte erbjuda fler?? Kan väl bara lägga in ett av de två korten i den tredje personens Apple Pay?

Tja, det är 31 maj idag och åtminstone hos mig har inga nivåpoäng rullat in. De kan för all del dyka upp med bakdatering till den 30:e eller 31:a, men jag förstår egentligen inte varför de har lagt in en extra fördröjning bortom utlovat(?) datum när nivåpoängen redan är baserade på de bonuspoäng som bokfördes 5 maj (i alla fall för mig) och bygger på spend under april. Med det här upplägget kommer det att finnas nervösa personer vid varje månadsskifte som saknar de där sista poängen som krävs för att de ska återkvalificera som EBS/EBG/EBD. (Mitt medlemsår slutar 31 dec så jag är inte nervös just nu.)

Inga poäng för mig heller men klockan är knappt lunch. Men så håller jag med om att det är konstigt att de behöver 1 månad på sig att uppdatera poängen

Jag misstänker att de vill hålla på poängen tills de kan se att betalningen bokförts. Det har ju redan gjorts justeringar kring detta med bonuspoängen.

Jag misstänker att de vill hålla på poängen tills de kan se att betalningen bokförts. Det har ju redan gjorts justeringar kring detta med bonuspoängen.
Nej, det stämmer väl inte alls? Bonuspoängen som hör till månaden innan kommer någon av de första dagarna månaden efter (för min del 5 maj, 7 april, 3 mars de tre senaste månaderna), medan fakturan ska vara betald den 27:e i mitt fall. Det har inte ändrats vad jag har sett.

• Gilla
Reactions: L.S
Nej, det stämmer väl inte alls? Bonuspoängen som hör till månaden innan kommer någon av de första dagarna månaden efter (för min del 5 maj, 7 april, 3 mars de tre senaste månaderna), medan fakturan ska vara betald den 27:e i mitt fall. Det har inte ändrats vad jag har sett.

Det varierar väl beroende på vilket brytdatum du har? Mina kommer runt den 17-19:e varje månad.

Chattade lite med amex kundtjänst (hur trovärdigt det ens är), och personen började rabbla lite om brytpunkter men sen frågade jag varför man inte kunde få nivåpoängen samtidigt som bonuspoängen. Då sa personen att nivåpoängen ligger i SAS's händer för att dom ville göra kontrollberäkningar innan dom skickar ut nivåpoängen... Känns väldigt oklart!

Min gissning är att poängen kommer in imorgon och är daterade den 31a maj. Så är det med vaniiga bonuspoängen, kommer alltid på tisdag (för mig) men dateras tillbaka till måndag.

Jag betalade hela fakturan för maj den 5 maj. Inga poäng än.
Jag menade inte individuellt utan att dom lagt det senare av den anledningen.
Min poäng var snarare kring att många haft strul med indragna poäng när fakturan inte bokförts korrekt. Poängen som hålls inne är då (antar jag) nästa månads poäng medan genom att vänta med status poängen så skulle de i teorin kunna hålla de poängen som fakturan avser. Men allt var en vild gissning från min sida. Om nu SAS hanterar det hela så får vi nog gissa att fördröjningen beror på deras svajiga it.

Toppen