Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Oki, jag har inte upplevt samma. Är köpen gjorda innan månadsskiftet eller efter?
I exemplet var det den 30/12 så före månadsskiftet.
I maj var det efter, den 1/5.
Men Betalo transaktionerna var i båda fallen med på periodens faktura men inte poängen … den kom månaden efter.

I exemplet var det den 30/12 så före månadsskiftet.
I maj var det efter, den 1/5.
Men Betalo transaktionerna var i båda fallen med på periodens faktura men inte poängen … den kom månaden efter.
Det är lite gamble på när transaktionen kommer med i månadens överföring eller inte när den sker nära brytdatumet (ej nödvändigtvis månadsskiftet). Håller man sig en bit ifrån det så har då jag aldrigt varit med om att transaktionstypen (Betalo/vanligt köp) spelat någon roll.

Yes, fick jag ganska så direkt efter uppgraderingen i februari. Lite osäker på om det syntes i listan där och då men totalen blev rätt och nu syns poängen öven i listan. Så allt OK på min sida

Fast nu undrar jag om vi pratar om samma erbjudande, det var ett spenderingskrav som skulle uppnås innan 31/5 efter uppgraderingen för att få poängen. Men det var nog om man uppgraderade innan början på mars, inte april (skrev fel).

”Du får 20.000 poäng - tror att villkoret är att man spenderar minst 45tsek innan 31/5”

Last edited:
Är det någon som fått sina 20k poäng för uppgradering från premium till elite innan 1/4?
Nej. Endast fått Nivåpoängen. Gjorde en skärmdump på erbjudandet, som du ser i finstilta, "senast Juli 2025".

Amex Elite erbjudande.jpg

Toppen