Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Okej, man får nivåpoäng med, det har jag inte läst någonstans. Vill någon länka? :) Är det enbart med Premium man får nivåpoäng?

Det gör ju att man utan problem når Nivå Diamant år efter år om man även efter Amexs villkorsändringarna får in 20.000 nivåpoäng, 6.000x12+20.000=92.000

2 extra incheckade bagage, fri tillgång till lounge (fri mat och dryck?), 10% rabatt på bonusresor är väl 3 konkreta saker som man med Silvermedlemskap (uppnått med Amex) inte får och då kan rättfärdiga prisskillnaden mellan korten.

Målet är long haul för mig och 3 familjemedlemmar och destinationen är väldigt flexibel. Kan tänka mig att åka dit där biljetter finns och kommer inte vara bunden till skollov. Så länge det är varmt och hotellen inte kostar en förmögenhet för 14 dagar.
När du säger räcker med Amex menar du att inte köpa Premium?
Nej du får 6000 nivå poäng/år inte varje månad!

Okej, man får nivåpoäng med, det har jag inte läst någonstans. Vill någon länka? :) Är det enbart med Premium man får nivåpoäng?

Det gör ju att man utan problem når Nivå Diamant år efter år om man även efter Amexs villkorsändringarna får in 20.000 nivåpoäng, 6.000x12+20.000=92.000
Nja, 6k per år, inte per månad. Annars hade nog alla här haft EBD. ;)

Edit: @LPC123 var snabbare. :)

Samma här. Jag fick ringa in och de fick skicka 1 level point till för att systemet skulle vakna till liv och uppdatera min status. I historiken ser jag fortfarande inte de 20k level points dock, men de finns inräknade i status.
vem prata du med då? sas eller amex? Jag har först pratat med amex som hänvisar till sas. Sas hänvisar tillbaka till amex. Som nu lagt ärende till SAS "backoffice" att jag inte kan se poängen. Synd jag inte hade sett det du säger här ovan först.

vem prata du med då? sas eller amex? Jag har först pratat med amex som hänvisar till sas. Sas hänvisar tillbaka till amex. Som nu lagt ärende till SAS "backoffice" att jag inte kan se poängen. Synd jag inte hade sett det du säger här ovan först.
Ring SAS. Det gjorde jag. Inte chatta eller mail, ring! :)

Dessa 20.000 statuspoäng får man endast om man blir inbjuden av en Elite-medlem att uppgradera sitt kort till Elite? Om jag inte känner någon med Elite så kan jag uppgradera på egen hand och få 10.000p (i skrivande stund på AMEX hemsida) om jag har tolkat det rätt. Stämmer det?

Dessa 20.000 statuspoäng får man endast om man blir inbjuden av en Elite-medlem att uppgradera sitt kort till Elite? Om jag inte känner någon med Elite så kan jag uppgradera på egen hand och få 10.000p (i skrivande stund på AMEX hemsida) om jag har tolkat det rätt. Stämmer det?
De 20k statuspoängen får du oavsett, det går heller inte att bli inbjuden till att uppgradera. Du kan uppgradera nu på egen hand och få 10k.

Sitter idag med SAS Mastercard Premium och SAS Amex Premium.
Med devalveringen så avser jag avsluta Amex Premium.
Inga resor kvar på kortet och ingen skuld.
Nåt annat att tänka på innan jag säger upp det? Kan knappast vara nån poäng att skaffa gratisvarianten väl?

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen