Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Har kört Elite betalkortet men nu ansökt (bef kunder godkänns direkt) om kreditkortsvarianten för billigare årsavgift och bättre poängintjäning nu när 20k nivå ersätts av spendbaserat.

Årsavgiften för betalkortet är betald till augusti i år. Ska samla ihop till den andra vouchern på betalkortet och sedan släppa det för att bara fortsätta med kreditkortet. Blir oerhört intressant att se om jag får 20k för båda korten den 1 april för att därefter få 6 nivåpoäng per 100kr. Kan bli en bra engångsbonus mot diamond som blivit markant svårare efter nya reserestriktioner.

PS! Kommer behålla MC premium för alla de gånger AMEX inte funkar eller de fall hyrbilsbolagen kräver två kreditkort.

Har kört Elite betalkortet men nu ansökt (bef kunder godkänns direkt) om kreditkortsvarianten för billigare årsavgift och bättre poängintjäning nu när 20k nivå ersätts av spendbaserat.

Har jag missat något i skillnad på poängintjäning på Elite betal- vs kreditkort?

Kollade villkoren och samma intjäning oavsett betal- eller kreditkort för både poäng (20p/100kr) och nivåpoäng (6p/100kr) från 1 april 2025.
Blandade ihop det med tidigare då betalkortet straffades med sämre poängintjäning.

Uppgraderade till Elite för ett tag sen och de 20k poängen kom in ganska direkt. Har dock fortfarande inte blivit silver. Brukar inte det ske direkt?

Har även ett par flygresor som gjordes i förra veckan som jag varken fått poäng eller ”level flights” för? Hur lång tid brukar det ta att registreras?

Uppgraderade till Elite för ett tag sen och de 20k poängen kom in ganska direkt. Har dock fortfarande inte blivit silver. Brukar inte det ske direkt?

Har även ett par flygresor som gjordes i förra veckan som jag varken fått poäng eller ”level flights” för? Hur lång tid brukar det ta att registreras?
Hmm, undrar varför inte jag fick mina nivåpoäng för då..
Får bli att chatta med dom i appen.

Efter chat i appen så försökte de skicka poängen den 25 februari men blev rejectad av SAS. Varför kunde de inte säga. De skulle försöka igen och det kunde ta 5-7 arbetsdagar att lösa..

Last edited:

Tog längre tid än vanligt att få poäng för förra veckans flyg

Efter chat i appen så försökte de skicka poängen den 25 februari men blev rejectad av SAS. Varför kunde de inte säga. De skulle försöka igen och det kunde ta 5-7 arbetsdagar att lösa..
Kolla inställningar i SAS profilen så namn födelsedatum stämmer , jag hade problem och var fel datum

Hmm, undrar varför inte jag fick mina nivåpoäng för då..
Får bli att chatta med dom i appen.

Mina poäng var också rejectad av SAS den 23 februari men efter ett samtal till Amex så fick jag poäng typ 2 dagar efter.

Toppen