Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Mycket sämre nu än tidigare med Star Alliance. Har letat i månader efter resor till USA och från USA både från Europa och Asien och antalet poäng är högre nu än tidigare för resor med exempelvis Vietnam Airlines och China Airlines. SAS egna flygning har erbjudande om exempelvis 514000 poäng för en enkel till destinationer till USA samt KLM & AF erbjuder biljetter i ekonomi till leksaksnivåer med högre antal poäng än vad det ska kosta. Transaviadenord lär få det tufft att överleva och jag har flyttat min verksamheten till LH.

De är reggade på EB-kontot dagen efter jag fick mail om att kortet uppdaterades i Apple Pay. Kan inte svära på att det syntes då men är daterat då nu när jag kollar.
ah okej, för mig så ser jag endast " SAS Elite 20k Bonus" 0 poäng i Amex appen dagen efter Apple Pay registrerades. Har tidigare haft problem med Amex Elite så kommer behöva följa upp detta i April antar jag.

Har letat i månader efter resor till USA och från USA både från Europa och Asien
Vi är flera som kunnat boka resor till och från USA med partners, framförallt med Virgin. Många bokade detta under miljon utmaningen och jag har själv bokat detta till Seattle och hem från San Francisco mitt i juli nu i sommar. Omöjligt är det inte, men man måste vara mer flexibel nu än tidigare.

antalet poäng är högre nu än tidigare för resor med exempelvis Vietnam Airlines och China Airlines
Och samtidigt är antalet poäng lägre nu om man vill åka tilldet som kallades "Maritime Asia" som fallit kraftigt i pris. 2 bolag inom skyteam som SAS inte har bra avtal med i dagsläget, därför kostar de 2x, det är ju bättre än att det inte går att boka alls och folk bokar ändå till de priserna.

SAS egna flygning har erbjudande om exempelvis 514000 poäng för en enkel till destinationer till USA
Det här är ju änd en gammal nyhet, det har varit så sedan långt innan pandemin att SAS säljer vanliga biljetter för poäng och då blir poängpriset ofta extremt högt, framförallt om man bara söker enkelresa då poängpriset är baserat på vad en enkelresa skulle kostat. Det är ju bara positivt att SAS erbjuder detta än att möjligheten inte finns. Vet många som kunnat boka dessa biljetter för en nettokostnad av 120-130k poäng till USA innan pandemin, och fördelen är att de räknas som betalda biljetter så man får in poäng mot status också.

KLM & AF erbjuder biljetter i ekonomi till leksaksnivåer med högre antal poäng än vad det ska kosta
Jasså? SAS har ju fast priser beroende på vilken zon man åker till, så på vilket sätt har KLM&AF andra priser för att boka awards? Eller menar du att boka awards med Flying Blue poäng? I så fall är det ju en helt annan diskussion som inte har något med SAS Amex och SAS att göra och inget SAS kan påverka.

20 000p för att uppgradera till Elite från Premium. Kan det komma bättre? Är inte jättebråttom för mig, en voucher räcker så kan vänta några månader.

45 000 poäng för att bjuda in till Elite. Betydligt lägre än förra året förstås. Men, samma här, någon som törs gissa?

20 000p för att uppgradera till Elite från Premium. Kan det komma bättre? Är inte jättebråttom för mig, en voucher räcker så kan vänta några månader.

45 000 poäng för att bjuda in till Elite. Betydligt lägre än förra året förstås. Men, samma här, någon som törs gissa?
20k är bra, tror högsta varit 30k tidigare.

Lär med största sannolikhet komma bättre än 45k för inbjudan, det är standard med 45k. När det sker är ju omöjligt att veta, men gissar de vill få in många till Elite när ändringarna träder i kraft i April.

20k är bra, skulle inte hoppas på så mycket bättre. 45k är standard-summan, tror inte man ska gå och vänta på en till 100k-kampanj. Men borde ju komma en 60k Mars/April kanske om man får gissa.

Är det görbart att signa upp för premium och direkt uppgradera till Elite för att få bonusen för upgrade? Har inte Amex nu så kan inte läsa villkoren. Sa upp Amex mitten april ifjol så funderar hur jag ska få de där 20k via Elite. Antingen signa direkt utan bonus eller om de går att skaffa premium och uppgradera och på så sätt få lite bonus.

Är det görbart att signa upp för premium och direkt uppgradera till Elite för att få bonusen för upgrade? Har inte Amex nu så kan inte läsa villkoren. Sa upp Amex mitten april ifjol så funderar hur jag ska få de där 20k via Elite. Antingen signa direkt utan bonus eller om de går att skaffa premium och uppgradera och på så sätt få lite bonus.
Man brukar inte kunna få kampanjpoäng om det inte gått minst 12 månader.

Vi är flera som kunnat boka resor till och från USA med partners, framförallt med Virgin. Många bokade detta under miljon utmaningen och jag har själv bokat detta till Seattle och hem från San Francisco mitt i juli nu i sommar. Omöjligt är det inte, men man måste vara mer flexibel nu än tidigare.
Det gäller också att man vill till de stöder som Virgin flyger till. För det är väl fortsatt i princip omöjligt att hitta connections med delta?

Toppen