Börja med att ställa dig frågan vart du vill flyga och med vilka bolag - FlyPremium kan ju bara användas på SAS och till Asien är det ju bara Tokyo, Seoul och Bangkok som SAS flyger till (Seoul startar i höst om jag minns rätt). Är det till dessa städer du vill flyga? Om du nöjer dig med ekonomi så har du ju inten nytta av FlyPremium eftersom du betalar ekonomi-priset (i poäng) för en biljett i Business / Plus.Hej,
Har suttit och plöjt igenom tråden nu i över en timme – så mycket bra info och kloka tankar här! Men trots det känner jag mig fortfarande rätt osäker på vad som är det bästa valet för min del.
Jag är ganska ny på det här med EuroBonus. Startade i somras med Amex Premium och lade till ett MC Standard för att täcka butiker som inte tar Amex. Min spend ligger runt 250–350k per år, och jag reser mest inom Europa och till Asien. Business är inget måste för mig, men jag vill såklart få ut så mycket som möjligt av mina kort.
Det jag funderar över är: Ska jag hålla mig till Amex Premium + MC Standard, eller borde jag göra som många andra här och gå över till bara MC Premium? Fly Premium känns ju grymt, men samtidigt är det lite oklart hur mycket värde jag faktiskt skulle få ut av det i längden. Lounge och fast track är ju schysst, men jag är inte säker på att det rättfärdigar hela flytten.
Någon som sitter i liknande sits eller har några tankar kring vad som funkar bäst? Vore grymt att få lite input!
Tack på förhand
Med din spend skulle jag fundera på att uppgradera till Elite och därigenom få 2 vochers per år samt behålla MC Standard (ev uppgradera till MC Premium). dessa vouchers kan du ju använda i alla resklasser och till alla ställen dit SkyTeam flyger (om du hittar bonusplatser förstås). Men som sagt, det är bara du själv som kan avgöra vad som är bäst för dig och det baserat på vart du vill resa