Kan inte säga 100% men kan vara så att det skedde samma dag eller högst 1-2 dagar senare. Kortet kom väl efter typ 10 dagar.Vet ni hur länge det brukar ta för dom att uppdatera i appen?
Kan inte säga 100% men kan vara så att det skedde samma dag eller högst 1-2 dagar senare. Kortet kom väl efter typ 10 dagar.Vet ni hur länge det brukar ta för dom att uppdatera i appen?
Mina reggades dagen efter kortet uppgraderades (digitalt).Någon med erfarenhet som vet när nivåpoängen brukar komma efter uppgraderingen?
Kommer räknas som ny ansökan, bara 1 extrakort gratis. Kom ihåg att påminna amex ifall du vill gå ner till 2 kort då. Tidigare när jag upp/nedgraderat så tog dom på default att jag ville ha lika många extrakort som tidigare, så fick lite extra avgifter. Amex var dock schyssta och mackulerade avgifterna!Funderar nu på att uppgradera från Premium till Elite men funderar lite över det här med extrakort.
Har i nuläget tre kort: mitt kort, ett extrakort för mig samt ett kort för mitt sambo. Idealt hade jag velat ha fyra kort: två för mig, två för sambon.
Försöker tyda avtalet, och det verkar som att det skett en förändring från december 2023, och att man nu endast kan få ett gratis extrakort. Det är oklart för mig om man ens kan ha fler kort än så och vad det kostar (avtalstexten talar endast om extrakortsavgiften för ansökningar innan december 2023, se nedan).
Om jag uppgraderar, "uppgraderar jag då mina kort" (dvs. jag har tre kort som nu blir elite inom ramen för årsavgiften för det kortet), eller kommer det räknas som en ny ansökan - och vad gäller då avseende extrakort?
"Sedan 1 december 2023 ingår ett (1) SAS Elite extrakort utan extra kostnad. Om du ansökt om upp till tre (3) extrakort innan den 1 december 2023 ingår dessa utan extra kostnad. Om du ansökt ytterligare ett extrakort innan 1 december 2023 kostar detta fjärde extrakortet 525 kr per år"
Nää allt är borttaget. Enda extra är hyrbilsförsäkringen som ska vara bra.Måste uppgradera till Elite nu igen då, känns ok med 20 000 poäng.
MEN, finns det någon fördel utöver extra poängintjäning och business-voucher? Förut fick man lounge on the go på Pontus tänker jag på bl.a.. Statuslös och använder mesta poängen för att frakta barn inrikes med plus flypremium MC, förutom enstaka businessresa till USA.
Ja utbudet av resor är katastrofalt med Skyteam. Blir bara sämre och sämreHar haft Elite i många år. Nedgraderade nyligen till premium, dels då spenden i år inte kommer upp 300.000, dels då det ju fasen inte finns ngr resor att boka längre nästan. Vet många reser västerut och där finns ju en del. Själv reser jag enkom österut (Thailand). Då har ju Star Alliance varit kanon. Men efter inträdet i SKYTEAM och svårigheten att hitta resor så säger jag nog banne mig upp även premium.
Sämre än Star Alliance, ja. Sämre än första veckorna med SkyTeam, ja. Men att det därefter fortsätter att bli sämre och sämre håller jag inte med om. Har hittat det mesta jag letat efter. Men visst, man får vara flexibel med datum och anpassa destinationer efter var SkyTeam-bolagen flyger. Har man inte möjlighet att ha den flexibiliteten så köper jag att man tycker att mycket försämrats och då kanske Amex Platinum med points plus är ett bättre val.Ja utbudet av resor är katastrofalt med Skyteam. Blir bara sämre och sämre
Har de kommit in i på Eurobonuskontot än? Eller va de endast registrerade i Amex-appen?Mina reggades dagen efter kortet uppgraderades (digitalt).