Jannes
Medlem
Vi som redan har Elite kan bjuda in, och båda får då 45k. Ingen vet ifall Amex tänker erbjuda nåt bättre som ”uppgraderingsbonus” eller ej.Fortfarande ingen kampanj att byta till Elite?
Vi som redan har Elite kan bjuda in, och båda får då 45k. Ingen vet ifall Amex tänker erbjuda nåt bättre som ”uppgraderingsbonus” eller ej.Fortfarande ingen kampanj att byta till Elite?
Men gäller det även om den du bjuder in redan har AMEX Premium? I så fall får du första tjing i fall jag väljer att uppgraderaVi som redan har Elite kan bjuda in, och båda får då 45k. Ingen vet ifall Amex tänker erbjuda nåt bättre som ”uppgraderingsbonus” eller ej.
Oh, du har så rätt. ”Endast nya kortmedlemmar”.Men gäller det även om den du bjuder in redan har AMEX Premium? I så fall får du första tjing i fall jag väljer att uppgradera![]()
Helt enig! Och jag är rätt säker på att merparten av de som finns här på BC också är rätt nöjda, vi har lärt oss hur systemet fungerar och har anpassat oss till detta(vissa mer, andra mindre) för att kunna boka dessa atraktiva bonusresor. Och nu är det nya förutsättningar, och då anpassar man sig till dem! Jag har efter övergången till SkyTeam lyckats boka 2st resor i business för familje(3 pers), en över påsk och en över jul/nyår. Att man inte kan boka på samma sätt som tidigare, det stämmer. Att det är ont om bonusresor och är omöjligt att boka, det är helt fel!Är ett väldigt gnäll på att folk tycker Elit är för dyrt och att man ska betala 500 kr i månaden.
Jag kan ha förståelse för det om man är ensam och inte har så stor spend. Men annars förstår jag inte alls faktiskt. Har nu haft Elit och MC premium sen 2018 och betalat 46935 kr för att ha dessa kort, men vad har dessa två kort gett mig i kickback då?
Jo massor av resor i en kabinklass som jag bara drömt om och som jag bara trodde rika personer hade råd med.
Om man är lite kreativ och läser runt lite på olika sidor finns mycket enkla tips för att få upp spend och få in mängder av EB-poäng.
Så klart tycker vi olika i detta och hittills har jag TOTALT betalat 95000 kr inklusive skatter och avgifter sen 2018.
För de 95000 kr har jag och min familj åkt till delar av världen vi aldrig skulle åkt till
Hade jag inte hittat till BC hade inte någon av dessa resor blivit av och vi hade väl köpt nån charterresa då och då.
Så ett stort tack till alla här på BC
Visa bifogad bild 162013
Tack!Snygg sammanställning, i like it! Älskar också att föra statistik i Excel aldrig tänkt på att föra bok över detta. Hur fick du ihop poängen till alla resor, kostade det dig någonting extra?
Man behöver inte hög spend för att få mycket poäng. Läser man FB grupper så är den stora inkomsten av poäng inbjudan till amex och sas shopping portal och zupergift. Trots låg spend och minimalt flygande drar folk in 100-200k poäng per år utan problem.Vad som egentligen hänt är att för den som har Elite och inte använder kortet för minst ca 334000 så har erbjudandet om nivåpoäng försämrats. En sådan kortinnhavare tjänar redan idag in för lite poäng från kortet för att kunna använda sina 2-4-1 till resor i business/first. Det behövs ännu mer kortanvändande, flygande osv för det.
Det ändrades väl för någon vecka sedan enligt info jag läste, dock inte testat själv och lär vara agent roulette också.Det var inte ok när jag bokade mina resor till miljonkampanjen, man var tvungen att först boka "stommen" online och sedan kunde man ringa in och lägga till okomplicerade anslutningsflyg i samma zon.
Jag bokade mina 3 awards i dec/jan, dvs drog inte nytta av något första veckorna.Det är vida känt att det var extremt god tillgänglig första veckan efter övergången till Sky Team innan de ströp tillgången, så det är bara att gratulera dem som bokade då. Jag har även fått intrycket av att du reser en hel del till USA och med tanke på att 6 flygbolag (SK, DL, KL, AF, VS och UX) flyger direkt mellan Europa och USA (plus eventuella routings österut) så kan jag tänka mig att det är lättare att hitta bonusplatser dit, men alla vill ju inte åka till USA.
Det är väl att med SAS kan du mer eller mindre bara åka till USA, är det inget problem så låter det ju som SAS MC är bäst för dig.Hej, funderar på att säga upp AMEX premium. Jag vill kunna boka business bonusresor. Tycker att SkyTeam bonusresor i business kostar för många poäng, föredrar SAS för 50 000.
Jag kan uppnå Fly Premium +200k och då boka SAS business för 30 000 poäng.
Antingen uppgraderar jag till AMEX elite för att kunna boka business med 2-4-1 eller säger upp AMEX helt. Jag kommer inte upp i mer än en voucher per år.
Enda anledningen som jag ser till att uppgradera till AMEX elite är för att kunna boka en SAS bonusresa för 25 000 poäng med en voucher i stället för 30 000 med Fly Premium.
Har jag missat något?