Jonas C
Medlem
Du behåller dina intjänade vouchers även efter att du har sagt upp ditt kort.Behöver jag ha kvar kortet när dessa eventuellt ska nyttjas eller kan det sägas upp efter uppnådd spend?
Du behåller dina intjänade vouchers även efter att du har sagt upp ditt kort.Behöver jag ha kvar kortet när dessa eventuellt ska nyttjas eller kan det sägas upp efter uppnådd spend?
Leg for leg ska väl vara ok igen?Har ni missat nyheterna om övergången till Sky Team (färre flygbolag än Star Alliance), förbudet mot att bygga resor segment-för-segment, dubbelt poängpris för UX, CI & VN samt den katastrofala tillgängligheten?
Är ett väldigt gnäll på att folk tycker Elit är för dyrt och att man ska betala 500 kr i månaden.
Jag kan ha förståelse för det om man är ensam och inte har så stor spend. Men annars förstår jag inte alls faktiskt. Har nu haft Elit och MC premium sen 2018 och betalat 46935 kr för att ha dessa kort, men vad har dessa två kort gett mig i kickback då?
Jo massor av resor i en kabinklass som jag bara drömt om och som jag bara trodde rika personer hade råd med.
Om man är lite kreativ och läser runt lite på olika sidor finns mycket enkla tips för att få upp spend och få in mängder av EB-poäng.
Så klart tycker vi olika i detta och hittills har jag TOTALT betalat 95000 kr inklusive skatter och avgifter sen 2018.
För de 95000 kr har jag och min familj åkt till delar av världen vi aldrig skulle åkt till
Hade jag inte hittat till BC hade inte någon av dessa resor blivit av och vi hade väl köpt nån charterresa då och då.
Så ett stort tack till alla här på BC
Visa bifogad bild 162013
Ju mer jag tänker på det så inser jag att intjäningen av bonuspoäng inte förändrats.Att förändringen skulle leda till flera platser i business är ju ren spekulation, lite för många faktorer som ska vägas in i den ekvationen för att det ska gå att komma med någon vettig gissning. Det kan säkert också gå åt andra hållet.
Det var inte ok när jag bokade mina resor till miljonkampanjen, man var tvungen att först boka "stommen" online och sedan kunde man ringa in och lägga till okomplicerade anslutningsflyg i samma zon.Leg for leg ska väl vara ok igen?
Det är vida känt att det var extremt god tillgänglig första veckan efter övergången till Sky Team innan de ströp tillgången, så det är bara att gratulera dem som bokade då. Jag har även fått intrycket av att du reser en hel del till USA och med tanke på att 6 flygbolag (SK, DL, KL, AF, VS och UX) flyger direkt mellan Europa och USA (plus eventuella routings österut) så kan jag tänka mig att det är lättare att hitta bonusplatser dit, men alla vill ju inte åka till USA.Jag tänker såhär, vist en del saker är sämre men då jag är bättre uppdaterad än 99,99% av alla som försöker boka så blir det mycket svårare för dom än för mig och jag har fortsatt efter övergången till Skyteam kunnat boka 3 resor mer eller mindre exakt så som jag önskade.
Du får 20.000 poäng - tror att villkoret är att man spenderar minst 45tsek innan 31/5Fortfarande ingen kampanj att byta till Elite?