Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Jag är benägen att tycka att du tänker rätt.
Du kommer förvisso tjäna ihop till din voucher något fortare men betalar flera tusen mer för det. Jag kan inte på rak arm vad du egentligen får i utbyte(mer än att du även fortsättningsvis överhuvudtaget kan boka).
Vouchern får jag väl efter 150k spend oavsett, däremot kommer jag väl få två vouchers med tanke på vad allt kostar nu för tiden. 300k spend per år kommer jag upp i utan större problem.

Såg att man får 20 000 bonuspoäng om man uppgradera till elite från premium innan 3 mars. Är det standard eller bättre än vanligt? Vågar man vänta på ännu bättre uppgraderingserbjudande?

Lockar ju faktiskt om man då får 20k statuspoäng, 20k bonuspoäng och sen 6 nivåpoäng/100 från 1a april.

Var hittade du detta? För mig står det 15000 bonuspoäng. och före 31 mars.

/LinuxSam

Stora problemet som jag ser det är de 20k poängen som man blivit "lovade". Jag brukar få mina i Juni, så känns tveksamt om man kommer få dem i år..... Känns lite udda från Amex.
Samma sitts… och fåår jag dem inte missar jag diamond iår…har elite. Brukar få poängen i maj.

Efter detta är blir detta bättre och jag kommer få över 20k…

Vouchern får jag väl efter 150k spend oavsett, däremot kommer jag väl få två vouchers med tanke på vad allt kostar nu för tiden. 300k spend per år kommer jag upp i utan större problem.

Om du kommer upp i två voucher ändrar det logiken. Det framgick inte av förra inlägget.

Också: vad är intjäningen på Elite respektive Premium? Där har du svaret på varför det går fortare.

Toppen