Van Basten
Medlem
Hehe. Letar alltid efter en bättre dealPratar du om frun eller Premiumkortet? Sista meningen låter lite som om en ny kravlista för nästa fru.
Hehe. Letar alltid efter en bättre dealPratar du om frun eller Premiumkortet? Sista meningen låter lite som om en ny kravlista för nästa fru.
Fast det beror väl lite på hur Premium innehavarna gör - om alla (eller åtminstone de flesta) går över från Premium till Elite vilket jag gissar att AMEX vill så får ju betydligt fler resenärer 2 vouchers per år att bränna iväg (beroende på spend givetetsvis). Eller tänker jag galet?Jag tycker att det låter som goda nyheter. Färre att konkurrera med om businessplatser räknar jag med.
Mycket intressanta diagram @DragzoneTvå diagram som visar på intjänade poäng.
Figur 1: Bonuspoäng för Amex Elite, samt SAS MC under vanliga dagar & dubbelhelger. Observera att Amex smälter in i utländsk valuta då båda är 20p.
Figur 2: Nivåpoäng för Amex Elite, samt SAS MC under vanliga dagar & dubbelhelger.
Visa bifogad bild 161986
Visa bifogad bild 161987
Lycka till. SAS kommer att fortsätta att satsa på “monetizing” av premiumkabinutrymmet även med eliminering av 2-4-1-kuponger för business class.Jag tycker att det låter som goda nyheter. Färre att konkurrera med om businessplatser räknar jag med.