palmen
Moderator
Så borde det vara då ändringen sker 1 April. Innan dess ska nuvarande regler gälla.Har ni förstått om man vid nytecknande av Elite nu skulle få 20k, för att senare i april även få 6p/100kr?
Så borde det vara då ändringen sker 1 April. Innan dess ska nuvarande regler gälla.Har ni förstått om man vid nytecknande av Elite nu skulle få 20k, för att senare i april även få 6p/100kr?
Kanske inte vilket jag vill, men indirekt så kan jag boka flyg med vilket jag vill. Vill jag flyga med Sky team så för jag över till KLM eller AF.. vill jag flyga med star alliance till turkish, tap. Finns även andra alternativ som finnair, qatar samt etihad![]()
Varför är inte MC intressant? Det beror ju på hur mycket du använder kortet då du betalar en årsavgift för korten.MC är ju inte intressant längre. Får se vad de kan kontra med. Behålla för att använda där Amex inte funkar och casha in 500p i månaden..
Tack för sammanställningen
Snabb graf på när MC Premium blir bättre än Elite på en 2x-poänghelg (Har antagande att man gjort något litet köp för att få 500nivåpoäng med MC trots med Elite):
Så om du behöver Nivåpoäng, använd Elite om spend är mindre än 33k, men om bonuspoäng är viktigare, använd MC Premium!
Mer till oss andra!Har haft Elite i många år. Nedgraderade nyligen till premium, dels då spenden i år inte kommer upp 300.000, dels då det ju fasen inte finns ngr resor att boka längre nästan. Vet många reser västerut och där finns ju en del. Själv reser jag enkom österut (Thailand). Då har ju Star Alliance varit kanon. Men efter inträdet i SKYTEAM och svårigheten att hitta resor så säger jag nog banne mig upp även premium.