Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Svar från chatten, oavsett när elite-hållare fick sina poäng 2024 så kommer alla att få 20k 1april 2025.

Väldigt tråkigt för min del, min poängresa blir helt onödig att utföra nu i mars. Samt att min nya period börjar 1maj så jag kommer ej kunna ta del av dubbla poäng under samma kvalificeringsperiod
Det där tror jag inte på förens poängen ligger på kontot, har jättesvårt att tro att jag kommer få några 20k nivåpoäng i april när jag fick mina i december.

Svar från chatten, oavsett när elite-hållare fick sina poäng 2024 så kommer alla att få 20k 1april 2025.

Väldigt tråkigt för min del, min poängresa blir helt onödig att utföra nu i mars. Samt att min nya period börjar 1maj så jag kommer ej kunna ta del av dubbla poäng under samma kvalificeringsperiod

Intressant om det stämmer.
Jag har kval-period 1 okt - 30 sep, fick mina årliga 20.000p nivåpoäng i december precis som vanligt. Om jag får ytterligare 20.000p i april 2025, gör det att EBD blir väldigt enkelt denna period.

Jag har kval-period 1 okt - 30 sep, fick mina årliga 20.000p nivåpoäng i december precis som vanligt. Om jag får ytterligare 20.000p i april 2025, gör det att EBD blir väldigt enkelt denna period.

Jag fick 20k i oktober. Kommer det alltså 20k till 1 april 2025?

Man ska nog ta det försiktigt med vad kundtjänst chatten säger vs vad som står på svenska i de nya villkoren.

Och där kommuniceras det alla som inte fått sina poäng inom sin nuvarande kvalificeringsperiod kommer få sina poäng. Det innebär att adhoc76 inte borde få fler poäng, medan jag som strax har bryt kommer få mina som annars skulle kommit i oktober.

Då har du fått dina poäng för den kvalificeringsperiod du befinner dig i den 31 mars och jag tolkar villkoren som att du inte kommer att få fler. Om du till exempel skulle ha fått dina poäng den 1 maj 2025 så tror jag du skulle fått dom den 1 april istället och efter det enligt det nya. Villkoren är ganska tydliga tycker jag när jag läser.

Attachments

• IMG_1095.jpeg
    IMG_1095.jpeg
    859,3 KB · Visningar: 263
Du räknar helt fel samma spend ger 12525 med MC

MC kommer behöva kontra med något

Jag ser inte alls varför MC skulle behöva kontra med något alls.
De har en betydligt billigare årsavgift, FlyPremium förmånen är obegränsad jämfört med 2-4-1 vouchers och kan användas väldigt förmånligt om man når högsta nivån. Årsavgiften för Elite är nästan 3x så mycket och nivåpoäng-intjäningen är endast 37,5% sämre med MC Premium (bortsett från x2-helger).

Jag har MC premium:
- AmEx inte funkar överallt och det är bra att ha ett komplement
- FlyPremium
- Dubblapoäng helger
- Garanterade 500 nivåpoäng/mån
Bara detta räcker för att motivera årsavgiften för mig, ser inte alls varför de skulle behöva justera något alls.

Då har du fått dina poäng för den kvalificeringsperiod du befinner dig i den 31 mars och jag tolkar villkoren som att du inte kommer att få fler. Om du till exempel skulle ha fått dina poäng den 1 maj 2025 så tror jag du skulle fått dom den 1 april istället och efter det enligt det nya. Villkoren är ganska tydliga tycker jag när jag läser.
Är detta officiella uppgifter från Amex gällande ändringarna?

Toppen