Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Vi som har premium.. väljer vi att uppgradera eller byter vi till Revolut? 10 poäng per 100 kr. Samma kostnad typ med obegränsad tillgång till lounger. Bättre/ingen valutapåslag. Kan välja överföring till vilket flygbolag vi vill. Kortet kan användas överallt då det är Visa. Minus, ingen 2 för 1 voucher. Vad säger experterna?

En fundamental skillnad är att Revolut inte är ett kreditkort så det är i sig inte riktigt en relevant jämförelse.

Vi som har premium.. väljer vi att uppgradera eller byter vi till Revolut? 10 poäng per 100 kr. Samma kostnad typ med obegränsad tillgång till lounger. Bättre/ingen valutapåslag. Kan välja överföring till vilket flygbolag vi vill. Kortet kan användas överallt då det är Visa. Minus, ingen 2 för 1 voucher. Vad säger experterna?
Jag har kortet enbart för voucher vilket är en dealbreaker så valet är enkelt med amex elite.

• Gilla
Reactions: A87

Om du tror att du kan föra över till vilket flygbolag du vill får du nog kolla en gång till :)

SAS/Amex kommer att ge 20 000 nivåpoäng till alla som inte har fått dem under den nuvarande kvalificeringsperioden.

Jag får normalt mina nivåpoäng i maj men har kvalificeringsperiod 1 september-31 augusti så jag bör ju få 20.000 nivåpoäng i april eftersom jag inte fått under nuvarande kval. period.

Om du tror att du kan föra över till vilket flygbolag du vill får du nog kolla en gång till :)
Kanske inte vilket jag vill, men indirekt så kan jag boka flyg med vilket jag vill. Vill jag flyga med Sky team så för jag över till KLM eller AF.. vill jag flyga med star alliance till turkish, tap. Finns även andra alternativ som finnair, qatar samt etihad ;)

Toppen