flybob
Medlem
På vilket sätt ska SJ lösa detta problem för Martin Björnström enligt dig Flybob? Det är enkelt att klaga men svårt att komma med något konstruktivt. SJ erbjuder knappast flyg. (SAS har inte heller erbjudit mig en tågresa när de ställt in morgonflygningen mellan Arlanda - Sundsvall/Timrå.) Utan de har nu erbjudit antingen dagtåg eller nattåg med bussförbindelse på den delen som det inte kan köra tåg. Vad mer kan de göra?
Det är väl just här problemet är. Varför erbjuder SJ knappast flyg eller hotell, eller vad det nu må vara som krävs under omständigheterna. Om jag som kund har bokat och betalat extra för att åka komfortabelt, så tycker jag inte att det är rimligt att bara bokas om till ett sämre alternativ, när det faktiskt går att lösa det på bättre sätt (flyg/hotell osv). Lite good will bör SJ kanske kosta på sig ibland, för omväxlings skull.
Angående ditt exempel med SAS, så erbjuder de dig ju dock säkerligen att åka en likvärdig produkt senare, snarare än att sätta dig i lastutrymmet på ett DHL-plan.