Senaste nytt

Stockholm - Thailand sökes i mars

Glömde såklart bort att ringa innan kl11 :mad: men ringde kl1140, hamnade hos Kristina som direkt hittade platser på samma flighter som tidigare under dagen igår, nu även med business på BKK-HAN flighten.

ARN-BKK TG961 Business (kl1330-0545)
BKK-KBV
TG241 Business (kl0810-0930)
KBV-BKK
TG242 Business (kl1020-1140)
BKK-HAN
TG564 Business (kl1730-1920)
HAN-IST
TK168 Business (kl2205-0525)
IST-ARN
TK1793 Business (kl0905-1045)

Tiderna passar oss bättre och ska bli kul att testa Turkish på lite längre sträcka (bara testat IST-DAC tidigare) MEN, två saker:

1) Seating

Hade i min eufori tänkt flyga med familjen i deras 2-3-2 config och då plocka 3 sätes....
TK168B777.png
BILDLKÄLLA


...men rutten verkar trafikeras av en A330 där det är 2-2-2 config vilket är ett riktigt nedköp imo. Någon som vet om alla TK´s A330 är 2-2-2? [ping @Jonas C )
TK168A330.png
BILDKÄLLA


2) Mellanlandning?
Söker jag på TK168 på FR24 så verkar det vara något slags stopp i SGN vilket Tallinn inte kunde se men ser ut att vara på ditvägen bara? Varför nu TK168 genererar träff på IST-HAN och inte bara HAN-IST??
upload_2019-2-5_13-56-50.png
 
Just det... Tallinn nämnde inget när jag bokade och admin avgiften på 450kr/biljett har heller inte dragits från kortet. :)
 
...men rutten verkar trafikeras av en A330 där det är 2-2-2 config vilket är ett riktigt nedköp imo. Någon som vet om alla TK´s A330 är 2-2-2? [ping @Jonas C )
Alla A330-300 har 2-2-2 config, dock har de några Jet Airways maskiner i flottan som har 1-1-1 med gamla herringbone stolar.

2) Mellanlandning?
Söker jag på TK168 på FR24 så verkar det vara något slags stopp i SGN vilket Tallinn inte kunde se men ser ut att vara på ditvägen bara? Varför nu TK168 genererar träff på IST-HAN och inte bara HAN-IST??
De flyger rutten som en triangelflight.
 
Hade tänkt ta med mig familjen på en trevlig ny fräsch businessclassupplevelse iom med min bokning med Thai 777-300ER men ser till min fasa i den här tråden att jag riskerar en gammal häck med 2-2-2 config, som vi redan är inbokade på BKK-KBV-BKK-HAN iom deras A330 vilket jag till varje pris vill undvika!

Så frågan är om vi helt enkelt ska leta tillgänglighet från annan ort och positionera oss dit på något vis?
Hade tex gärna testat A380 så får slå en signal till Tallinn och undersöka möjligheten till utresa från Frankfurt, London eller Paris.
 
Ja det tycker jag, finns ofta platser i First på Thai A380 dessutom

Av dessa (om man leker med tanken att jag kan välja och vraka) så lutar det mest åt FRA.
LH C ner till skillnad för SAS till LHR eller CDG.
CDG har jag inte läst mycket bra om och LHR har dessutom dyrare taxes.
 
Toppen