Senaste nytt

Statusmatchning: få Hotels.com status med Avis Preferred status

ptotheg

Medlem
Tack för detta tips! Har skickat in en ansökan om att matcha Avis Presidents Club. Denna info fick jag i samband med ansökan så upp till 15 dagar kan det väl ta då.


We’ll upgrade you to Hotels.com® Rewards Silver or Gold membership within 15 business days (subject to eligibility criteria).”
 
Tack för detta tips! Har skickat in en ansökan om att matcha Avis Presidents Club. Denna info fick jag i samband med ansökan så upp till 15 dagar kan det väl ta då.


We’ll upgrade you to Hotels.com® Rewards Silver or Gold membership within 15 business days (subject to eligibility criteria).”

Tog 20 min för mig då jag skrev direkt till Avis kundtjänst som är lite svår att hitta men använde dessa adresser:
database@avis.co.uk,
database@avis.co.nz,
database@avis.co.se,
database@avis.se

Skrev följande,

Hi Avis,
My name is John Rosenbaum with customer number: XXXXX
Currently my status is Preferred Plus but it should be President's Club as I am a SAS Eurobonus Diamond member. My Eurobonus number is 600XXXXXX.

This link is very clear that this should be applicable: SAS Eurobonus
Kindly update my status at your convenience and please advise.
Many thanks and best regards,
John

20 min senare fick jag ett meddelande att det var klart. Status är redan på plats i Avis system. Kanske snabbast och mest effektiva någonsin. Fick även ett bekräftelsemail från deras servicecenter i Budapest där de bekräftade att de fixat det. Tack Avis och tack BC för hjälpen!
 

intuition

Medlem
Skickade in i början av oktober, har inte fått något besked på mail. Vad värre är, min hotels.com sida är "skum". Jag kan logga in, men jag kan inte komma åt mina Rewards-sidor. Jag kommer till rewards i något o-inloggat läge. Trycker jag logga in där, så länkas jag bara vidare till profil-sidan (https://sv.hotels.com/profile/landing.html)
Klickar jag rewards, är jag fortfarande inte inloggad.
Jag kan se all mina bokningar, men mitt rewards stämpel-kort är tomt.

Det kanske är orelaterat till matchen, men har någon haft liknande problem?

--
Inser att jag har fått precis samma problem som @adhoc76 hade i post #10 ff. Fick du löst det?
Jag kunde tidigare komma åt allt på rewards-sidan, men har exakt samma som i post 10ff, dvs inloggad men ändå inte inloggad.
 
Last edited:

FFlash

Medlem
Tog 20 min för mig då jag skrev direkt till Avis kundtjänst som är lite svår att hitta men använde dessa adresser:
database@avis.co.uk,
database@avis.co.nz,
database@avis.co.se,
database@avis.se

Skrev följande,

Hi Avis,
My name is John Rosenbaum with customer number: XXXXX
Currently my status is Preferred Plus but it should be President's Club as I am a SAS Eurobonus Diamond member. My Eurobonus number is 600XXXXXX.

This link is very clear that this should be applicable: SAS Eurobonus
Kindly update my status at your convenience and please advise.
Many thanks and best regards,
John

20 min senare fick jag ett meddelande att det var klart. Status är redan på plats i Avis system. Kanske snabbast och mest effektiva någonsin. Fick även ett bekräftelsemail från deras servicecenter i Budapest där de bekräftade att de fixat det. Tack Avis och tack BC för hjälpen!

Hade kört Hertz President hittills och inte brytt mig om Avis. Nu kollade och suprise, det gick inte att hos SAS profil där man kan ansöka om Avis preferred, välja Finland hos Avis överhuvudtaget!! Så typiskt för SAS nåja men jag meijlade till Avis kundservice och fick svar på ett dygn att mitt konto har uppats tills President! Hojhoj, lika snabb och bra service har jag aldrig haft med Hertz
 

FFlash

Medlem
Tack

We’ll upgrade you to Hotels.com® Rewards Silver or Gold membership within 15 business days (subject to eligibility criteria).”

Tack Homer och BC, fick likadant meddelande om 15 dagars, hoppas det fixas snart. Har lite nätter att boka och bränt mina hilton och IHG poäng, skulle vara kul att testa hotels.com VIP förmåner om de verkligen fungerar (lite pessimistisk…)
 
Toppen