Senaste nytt

Statusmatch till Skyteam Elite Plus

Matchade mot SAS American Express kortet, vilket har ett helt annat Valid thru datum, december 2017, än min nuvarande EBG status, mars 2016, vilket eventuellt gjorde att statusen hos MilleMiglia blev till 31/3-2017, istället för det förväntade 31/3-2016. Man tackar.

Första bokningen med MilleMiglia. En kortis LAS-LAX på Delta. Delta har ett lågkostnadsalternativ som kallas "Basic Economy". Akta er för det. Exkluderar nämligen bla. seat assignment för ST Plus! Vidare har det gått upp för mig att lounge access inte gäller domestic..

SCARY!

Edit: Kom på att jag även fick betala 15 USD att välja säte. Undra om seat block funkar?

Last edited:
Första bokningen med MilleMiglia. En kortis LAS-LAX på Delta. Delta har ett lågkostnadsalternativ som kallas "Basic Economy". Akta er för det. Exkluderar nämligen bla. seat assignment för ST Plus! Vidare har det gått upp för mig att lounge access inte gäller domestic..

SCARY!

Edit: Kom på att jag även fick betala 15 USD att välja säte. Undra om seat block funkar?
Det där med lounge access fick jag bittert erfara på Miami i väntan på flyget till New York, fick bli 2 timmar i food courten istället.

Whaat, är det inte bara Delta's egna kort som inte funkar på domestic?
Jag har haft Lounge med EBG/EBD på inrikes i USA med United så isf. en anledning till att det är Scary

Whaat, är det inte bara Delta's egna kort som inte funkar på domestic?
Jag har haft Lounge med EBG/EBD på inrikes i USA med United så isf. en anledning till att det är Scary
Jag försökte både med Delta Skygold (eller vad det heter) samt Alitalia Freccia Alata Plus. Det blev ett vänligt "Loungeaccess gäller inte inrikes i USA med delta oavsett vilket bonusprogram du tillhör).
På Uniteds lounger har man dock tillgång med bonuskort som inte är Uniteds på deras lounger även inrikes (om jag kommer ihåg rätt).

Det har nu gått över en vecka och jag har fortfarande inte fått något email med min pinkod som jag måste ha för att logga in och således bekräfta min email och mitt konto.

Ni andra som har haft problem med detta... Vad är det lättaste sättet utan att bli ruinerad genom att ringa internationella nummer till Italien?

Toppen