Senaste nytt

Statusmatch till Skyteam Elite Plus

Hur många dagar / veckor tog det?

2015-07-03
Skickade in skärmdump från mitt Miles & Smiles-konto där status samt utgångsdatum var synligt.

2015-07-20
Fick svar om att de inte kunde tyda min status och begäran om att skicka in på nytt.

2015-07-20
Scannade mitt fysiska kort och skickade in en ny begäran om status match.

2015-08-07
Fick mail där jag välkomnades till Freccia Alata Club.

Idag kom det italienska guldet på posten. Ungefär samtidigt så fick jag ett mejl som berättade samma sak.

Jag trodde det skulle dröja mer för i måndags fick jag ett meddelande där de beklagade den långa väntetiden.

Jag använde mitt EBG-Dinerskort med bortklippt kortnummer för matchningen.

Jag tänkte hoppa på det här erbjudandet så igår knappade jag in på Alitalias hemsida, reggade ett konto, fick ett medlemsnummer och tryckte på "send" för att få ett bekräftelsemail med pinkod.
En kvart senare hade det inte dykt upp något så jag begärde att få ett nytt mail.
4 försök senare och nu nära inpå ett dygn senare har jag fortfarande inte fått något mail....
Ska jag maila supporten eller hur går jag till väga?
Har ni haft samma problem och strul?

På eventuella frågor om malet har hamnat i gmails spam eller annan inbox så är svaret nej. :)

Ha en fortsatt bra helg!

Jag tänkte hoppa på det här erbjudandet så igår knappade jag in på Alitalias hemsida, reggade ett konto, fick ett medlemsnummer och tryckte på "send" för att få ett bekräftelsemail med pinkod.
En kvart senare hade det inte dykt upp något så jag begärde att få ett nytt mail.
4 försök senare och nu nära inpå ett dygn senare har jag fortfarande inte fått något mail....
Ska jag maila supporten eller hur går jag till väga?
Har ni haft samma problem och strul?

På eventuella frågor om malet har hamnat i gmails spam eller annan inbox så är svaret nej. :)

Ha en fortsatt bra helg!

För mig tog det jättelänge innan det kom någon PIN kod, nästan 2 dagar om jag mins rätt.

Även här Freccia Alta Plus, dock hittar jag inte giltighetstiden, på kortet i min profil står det: EXPIRY DATE 01/01/0001 - finns det något annat ställe att se det på?

Fick mitt för två veckor sedan, tom mars 2017. De skriver att man har "Guaranteed Elite status for one year" och som jag förtår det borde det väl innebära soft landing med Freccia Alata ett år. Hur har ni andra tolkat det?
Hos Skyteam har Freccia Alata och Freccia AlataPlus samma status, Skyteam Elite Plus,

Check Your Frequent Flyer Status | SkyTeam

Så man borde ha den statusen till mars 2018 i så fall.

Man blir ju lite sugen att boka en resa till Milano dels för att utnyttja en upgrade och gå på Expot.
Live EXPO 2015 - Alitalia & Ethiad | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Toppen