Senaste nytt

Statusmatch till Skyteam Elite Plus

China airlines matchar status. Matchade mitt EBG mot Dynasty flyer Emerald (Elite plus). Skickade mail till tpeccdfp@china-airlines.com och bifogade bild på mitt kort samt aktivitet på kontot. Fick svar efter 5 dagar och kontot uppgraderat efter ca 3 veckor.

Idag fick jag ett brev i lådan från China Airlines. Där förklarade de att jag inte nått upp till rätt antal poäng för att behålla mitt Wmaraldkort (Elite PLUS). Med i brevet låg ett Dynasty flyer GOLD (Elite) som sträcker sig till 2017-07.

Har faktiskt använt mig av Emerald statusen vid två tillfällen och det var loungeaccess när jag flög med KLM i vintras..

Matchade mot SAS American Express kortet, vilket har ett helt annat Valid thru datum, december 2017, än min nuvarande EBG status, mars 2016, vilket eventuellt gjorde att statusen hos MilleMiglia blev till 31/3-2017, istället för det förväntade 31/3-2016. Man tackar.

Hmm... fick bara 2016/03 undrar om jag ska skriva och "klaga" (be snällt) att få förlängd matchning till 2017 och bifoga mitt amex istället ( givetvis med maskat kontonummer?

Har just bytt bort ett extra kort från mitt Freccia Alata Plus, hur lång tid tar det innan mottagarens konto blir uppdaterat till ny status, fick en confirmation på hemsidan som sa

Your request to participate in this program has been submitted. The Freccia Alata card will be sent to the address you provided.

Sådärja... fick förlängt till 2017/03 efter jag hade uppdaterat med mitt nya kort med längre status!
nu måste jag bara ta reda på om den jag gav kortet till även har fått förlängd status eller om jag får skriva om det manuellt.

Någon som vet?

Fick just ett mail om min lyckade uppgradering till Plus club. Kanns ruskigt valfortjant da jag aldrig satt foten i nagot plan fran Skyteam, ever. Men nu kan det nog bli andring pa detta, for man maste val iallafall testa. Tyvarr flyger inte italienarna fran Manchester sa det blir nog KLM eller AF. Vilka har bast lounger (KLM i AMS eller AF pa CDG)?

Toppen