Senaste nytt

Statusmatch Eurobonus --> Finnair Plus

Jag tröttnade på att vänta på svar om statusmatchningen och skickade en liknande fråga via statusmatchmailen, men fick samma autosvar. Jag tog då kontakt med Finnairs kundservice via chat. De kunde inte hantera statusmatchningsfrågor eftersom det är en annan avdelning, men de skickade min fråga vidare till rätt avdelning. Jag fick ett positivt svar om matchning i appen inom någon timme. Stort tack för det.
Provade det. De har lärt sin AI bot att svara att ser inte går. Men eskalerade till person (tog typ 45 minuter för 2 personer före I kön, kan inte vara många som jobbar där utan botten har tagit över) som sade att de kunde be rätt avdelning att titta på det. Hände inget under resten av dagen tyvärr, så chansen att något hänt före morgondagens flyg är nog låg...

Provade det. De har lärt sin AI bot att svara att ser inte går. Men eskalerade till person (tog typ 45 minuter för 2 personer före I kön, kan inte vara många som jobbar där utan botten har tagit över) som sade att de kunde be rätt avdelning att titta på det. Hände inget under resten av dagen tyvärr, så chansen att något hänt före morgondagens flyg är nog låg...
16:e i kön = 80 minuter för livechatt med en person. Detta tydde på att Finnair hade maximalt 1–2 agenter som hanterade kunder som frågade om statusmatchningsansökningar.

Dang. Provade en påminnelse eftersom min första resa är den här veckan, för att se status -och nu får man bara autosvar att mailen är stängd eftersom det inte finns någon aktiv status match...
Jag skickade också en påminnelse igår, och fått samma autosvar.
Men idag kom ändå ett svar på just det mejlet att jag är Finnair Gold nu. :D

Dessutom perfekt timing inför flight nr 2. Fick gratis platsbyte till en egen rad istället för att sitta och trängas på en full rad. Finnair kör ju också premium economy under namnet business på e190, så inget tomt säte bredvid. Lediga säten fanns men de skulle ha 500 spänn per leg för det. Men när matchen var klar löstes det kvickt med flytt till tom rad.

Toppen