Ja, men då har HON inte så stor extra fördel i markservice. Och trådstartaren skriver business.Det går ju också att flyga Lufthansa F...
Skulle jag väga mellan service på marken (HON) mot komfort i Business ombord (många andra bolag) så väljer jag det senare alla dagar. Men vissa gillar Lufthansa C, inte jag dock.
Äh, detaljer. Tråkiga detaljerJa, men då har HON inte så stor extra fördel i markservice. Och trådstartaren skriver business.
Problemet är att dessa bara funkar på BA...British Airways Executive Club har väl en del "nivåer"/perks kvar efter det att man tjänat in högsta status genom att få jokrar/upgrades.
Det låter i mina öron som du vill ha kvar din nuvarande status på de olika bolagen (variation/valfrihet m.m). Men frågan är vad du vill uppnå med att gå över till ett?
British Airways Executive Club har väl en del "nivåer"/perks kvar efter det att man tjänat in högsta status genom att få jokrar/upgrades. Men deras produkt på marken och i luften kan man ju ha olika åsikter om. Sedan har ju dom Premier-nivån, men den går väl knappast att få genom att flyga det du gör.
Det är just den frågan jag har och därför öppnade jag tråden. Vad skulle jag vinna om jag fokuserade på ett bolag och jagade superstatus? Angående HON, jag skulle få väldigt bra markservice och också riktigt bra service om något går fel. Ang. Lumo, jag skulle få stor antal upgrade-vouchers per år (och varje long-haul upgrade-voucher är värt ca 750-1000 EUR för mig, för då kan jag boka ekonomi och fakturera summan som jag har i mitt budget, som motsvarar business). Ang. Pandion, inte säker vad man skulle få, som gör större skilnad? Jag har inte riktigt tänkt på British Airways som alternativ, för jag gillar inte alls deras business-produkt.