Senaste nytt

Status på flera bolag eller superstatus?

Skulle jag väga mellan service på marken (HON) mot komfort i Business ombord (många andra bolag) så väljer jag det senare alla dagar. Men vissa gillar Lufthansa C, inte jag dock.

Fast jag reser primärt till USA (ca 12 gånger per år), är det oftast resor till Asien (eller Oseanien) som genererar mest poäng och är viktiga för mig att nå status. Att resa till Asien med Lufthansa istället av t.ex. Cathay Pacific, Singapore Airlines eller ANA känns inte alls perfekt.
 
Jag kollade mina jobbresor till USA i år. Gällande long-haul delen, det har blivit

- 8 long-haul segment med Lufthansa-gruppen (4 x Swiss, 3 x Lufthansa, 1 x Austrian)
- 4 long-haul segment med SAS
- 1 long-haul segment med Air Canada
- 1 long-haul segment med United

- 3 long-haul segment med Finnair
- 1 long-haul segment med American.

Fast jag gillar att använda olika bolag, kunde jag tänka mig att göra allt det här med Lufthansa-gruppen. Det skulle också fungera ganska bra ang. logistik och budget. Fast jag kan inte alltid boka själv, tror jag att jag kunde ha valt Lufthansa-gruppen för 16 segment av 18 som jag har gjort i år. Men det är resor med trevliga bolag till Asien som känns svårast att ge upp.
 
Det låter i mina öron som du vill ha kvar din nuvarande status på de olika bolagen (variation/valfrihet m.m). Men frågan är vad du vill uppnå med att gå över till ett?
British Airways Executive Club har väl en del "nivåer"/perks kvar efter det att man tjänat in högsta status genom att få jokrar/upgrades. Men deras produkt på marken och i luften kan man ju ha olika åsikter om. Sedan har ju dom Premier-nivån, men den går väl knappast att få genom att flyga det du gör.
 
Kör både EBD och Flying Blue Platinum.
Uppskattar att kunna flyga lite olika bolag privat och i tjänsten och ser ingen anledning till att hålla mig till ett bolag i nuläget.
 
Det låter i mina öron som du vill ha kvar din nuvarande status på de olika bolagen (variation/valfrihet m.m). Men frågan är vad du vill uppnå med att gå över till ett?
British Airways Executive Club har väl en del "nivåer"/perks kvar efter det att man tjänat in högsta status genom att få jokrar/upgrades. Men deras produkt på marken och i luften kan man ju ha olika åsikter om. Sedan har ju dom Premier-nivån, men den går väl knappast att få genom att flyga det du gör.

Det är just den frågan jag har och därför öppnade jag tråden. Vad skulle jag vinna om jag fokuserade på ett bolag och jagade superstatus? Angående HON, jag skulle få väldigt bra markservice och också riktigt bra service om något går fel. Ang. Lumo, jag skulle få stor antal upgrade-vouchers per år (och varje long-haul upgrade-voucher är värt ca 750-1000 EUR för mig, för då kan jag boka ekonomi och fakturera summan som jag har i mitt budget, som motsvarar business). Ang. Pandion, inte säker vad man skulle få, som gör större skilnad? Jag har inte riktigt tänkt på British Airways som alternativ, för jag gillar inte alls deras business-produkt.
 
Det är just den frågan jag har och därför öppnade jag tråden. Vad skulle jag vinna om jag fokuserade på ett bolag och jagade superstatus? Angående HON, jag skulle få väldigt bra markservice och också riktigt bra service om något går fel. Ang. Lumo, jag skulle få stor antal upgrade-vouchers per år (och varje long-haul upgrade-voucher är värt ca 750-1000 EUR för mig, för då kan jag boka ekonomi och fakturera summan som jag har i mitt budget, som motsvarar business). Ang. Pandion, inte säker vad man skulle få, som gör större skilnad? Jag har inte riktigt tänkt på British Airways som alternativ, för jag gillar inte alls deras business-produkt.

Kom ihåg att du inte tjänar HON Miles i ekonomiklass
 
Toppen