Senaste nytt

Status match för Air Berlin Topbonus (inte challenge)!

Skriver ni på tyska eller engelska ? Tipset med att använda en tysk adress verkar ju va en del men antar att ett mail på tyska gör sitt det med. Tyvärr var tyska något jag höll mig borta ifrån i skolan :D

Jag skapade ett Topbonus-konto med min svenska adress och skrev ett kort mail på engelska med en bild på mitt Sas-Amex. Fick positivt svar inom ett dygn.

Fick min match nu också. Räckte med ett kort brev på engelska samt bild på EBG-kortet...återstår att se hur mycket OW det blir i år...

Skumt jag skickade ett mail i söndags kväll, samma kväll fick jag ett mail på både tyska och engelska som såg automatgenererat ut där det stod att det kunde ta lite tid innan de hade möjlighet att ta sig an mitt ärende men jag har fortfarande inte hört något...de flesta andra verkar rapportera att de fick svar inom ett dygn.

/A

Skumt jag skickade ett mail i söndags kväll, samma kväll fick jag ett mail på både tyska och engelska som såg automatgenererat ut där det stod att det kunde ta lite tid innan de hade möjlighet att ta sig an mitt ärende men jag har fortfarande inte hört något...de flesta andra verkar rapportera att de fick svar inom ett dygn.

/A
Har likadant nu och hade detta upplägg förra ggn jag matchade också.

/A

Jag skickade min i lördags, du får säkert besked snart.

/A
Tror det tog ca 2 dygn för mig. Det kommer säkert, har svårt att se varför det inte skulle gå igenom nu när de har ändrat villkoren.

Glöm min förra fråga. Hade inte uppdaterat sidan. Nu till en riktig fråga dock:

Har Air Berlin någon kvalificeringsperiod, motsvarande SAS. Alltså: Är det gynnsamt att vänta till ett visst datum för att optimera kortets giltighetstid??

Glöm min förra fråga. Hade inte uppdaterat sidan. Nu till en riktig fråga dock:

Har Air Berlin någon kvalificeringsperiod, motsvarande SAS. Alltså: Är det gynnsamt att vänta till ett visst datum för att optimera kortets giltighetstid??
När jag matchade senast blev jag guld direkt och giltighetstiden blev 13 månader från månaden efter jag matchade (match i oktober 2014 -> giltigt till sista november 2015). Har inget att göra med "medlemskapsår" som hos exempelvis Eurobonus som jag förstår det..
Så enda optimeringen är i så fall att matcha i början av en månad för att få några extra veckor.
Akta så inte kampanjen hinner ta slut bara..

Toppen