Senaste nytt

Status match för Air Berlin Topbonus (inte challenge)!

Fick ett kort efter att ha begärt ett nytt, så det funkade att först ange en tysk adress, gå in och ändra till en svensk och få kortet hem.

Dock, någon som har testat att komma in i någon av BA:s lounger på LHR med ett statuslöst BA-nummer i bokningen och ett AirBerlin Gold topbonus-card i näven? Vill ju skramla poäng till BAEC medens jag utnyttjar förmånerna via AB :)

Dock, någon som har testat att komma in i någon av BA:s lounger på LHR med ett statuslöst BA-nummer i bokningen och ett AirBerlin Gold topbonus-card i näven? Vill ju skramla poäng till BAEC medens jag utnyttjar förmånerna via AB :)

Det ska fungera, men beroende på dagsformen på personalen i loungen kan du få varierande svar. De är inte så värst bra på att följa de faktiska reglerna utan hittar gärna på egna, strängare regler.

Jag hade väldans flyt med det sär här om veckan.

Reste till London och tillbaka över dagen som BA blue.
Reste med CE dit och ET hem.
Blev nekad inträde först då hemresan var i ET.
Jag sa att jag har AirBerlin Gold (vilket jag har) dock har jag inte kortet på mig.
Då frågade hon om vilken status inom OneWorld det var och sedan släppte hon in mig i loungen.
Hon skrev inte in numret som jag hade på en lapp utan tryckte bara in vilket bolag jag hade kortet med.

Jag hade väldans flyt med det sär här om veckan.

Reste till London och tillbaka över dagen som BA blue.
Reste med CE dit och ET hem.
Blev nekad inträde först då hemresan var i ET.
Jag sa att jag har AirBerlin Gold (vilket jag har) dock har jag inte kortet på mig.
Då frågade hon om vilken status inom OneWorld det var och sedan släppte hon in mig i loungen.
Hon skrev inte in numret som jag hade på en lapp utan tryckte bara in vilket bolag jag hade kortet med.
Okej, så då borde det funka ännu bättre om man har det fysiska kortet med sig och ev. också accessreglerna utskrivna?

Jag har aldrig haft problem att komma in i loungerna med kortet när jag flugit med BA och Finnair i varken Köpenhamn, London, Göteborg eller Helsinki.

Tror till och med jag använt det i USA på diverse Admirals Club när jag flugit med American...

Boardingkort + Guldkort = Access

God morgon. Jag har tidigare ansökt om Top Bonus status match mot mitt EBG, men likt en del andra blivit nekad med hänvisning till att erbjudandet bara gäller i Tyskland, Österrike, och Schweiz. Nu har de dock ändrat texten/villkoren till följande:

This offer is only available in Germany, Austria, Switzerland, Sweden, Denmark, Finland, Norway and USA. A Status Match with another oneworld® airline is not possible.

(https://topbonus.airberlin.com/web/tb/lp-aktion-statusmatch?/en/?lang=de&country=DE)

Jag skickade in en ny ansökan i förra veckan, och två dagar senare är det matchat och status uppdaterad till Guld. Tänkte detta kunde vara intressant om någon mer hade fått avslag tidigare, och inte sett detta.

Toppen