Kul! Det tog ytterligare någon dag innan den nya statusen verkade slå igenom i alla system, men nu har jag lagt till mitt Topbonus nummer i två olika Oneworld bokningar och kunnat utnyttja guldförmåner...Tack för tipset @Luke! Nu är jag inte bara Eurobonus Gold utan också Topbonus Gold.
Ja. Funkade för mig för något år sedan på LHR T5; reste med BA, hade BA-numret på biljetten (helt statuslös) men visade upp mitt topbonus guld. Påpekade bara att jag inte ville ändra på intjäningen, bara komma in i loungen. Inga problem.Dock, någon som har testat att komma in i någon av BA:s lounger på LHR med ett statuslöst BA-nummer i bokningen och ett AirBerlin Gold topbonus-card i näven? Vill ju skramla poäng till BAEC medens jag utnyttjar förmånerna via AB![]()
Nu råååååkade jag bli BAEC Silver så det löser sigJa. Funkade för mig för något år sedan på LHR T5; reste med BA, hade BA-numret på biljetten (helt statuslös) men visade upp mitt topbonus guld. Påpekade bara att jag inte ville ändra på intjäningen, bara komma in i loungen. Inga problem.
Google translateSkriver ni på tyska eller engelska ? Tipset med att använda en tysk adress verkar ju va en del men antar att ett mail på tyska gör sitt det med. Tyvärr var tyska något jag höll mig borta ifrån i skolan![]()
Fast du behöver ju inte ljuga längre, eftersom matchningen återigen inkluderar Sverige.Skriver ni på tyska eller engelska ? Tipset med att använda en tysk adress verkar ju va en del men antar att ett mail på tyska gör sitt det med. Tyvärr var tyska något jag höll mig borta ifrån i skolan![]()