Senaste nytt

Status match för Air Berlin Topbonus (inte challenge)!

Har ni fått er status uppdaterad på er profil? Jag fick mail att jag blev matchad, men jag står fortfarande kvar som classic..

När du har bekräftat att du accepterar deras erbjudande så uppdateras din status i online-profilen den sista dagen i den aktuella månaden. Jag skickade in och blev uppgraderad till silver den sista september i år.

Har du svarat på brevet?
Har för mig att man måste gå med på uppgraderingen för att de ska uppdatera din status.
Ja jag svarade att jag accepterade deras statusmatch

När du har bekräftat att du accepterar deras erbjudande så uppdateras din status i online-profilen den sista dagen i den aktuella månaden. Jag skickade in och blev uppgraderad till silver den sista september i år.
Okej :) Jag accepterade den 1a okt så det blir till att vänta lite då..

Tog nästan exakt 23h från att jag skickade in, tills det att jag fick deras erbjudande. Snabbt jobbat! Ska bli kul att testa på guld i OneWorld och Air Berlin.

Från att de gav mig erbjudandet om statusmatchning tog det 6 dagar för mig att få profilen på Top Bonus att bli uppdaterad till silver :)

Nu har jag också matchat mitt EBD till topbonus Gold Card. De svarade snabbt men fick först ett Silver Card-erbjudande vilket jag strängt tackade nej till och hävdade att EBD var samma nivå som Platinum Card och att jag i alla fall bör få Gold Card. Det fick jag såklart i nästa mail. Accepterat nu så får se hur lång tid det tar. Kul!

Tack för tippset i denna tråd!

Jag tillhör nu skaran som har utnyttjat möjligheten till statusmatch. Jag använde mitt M&M Senatorkort för att få topbonus Guldkort. Jag fick samma villkor som ni andra. Hoppas bara att man får användning av guldkortet.

Ni som är insatta i oneworld hur står sig topbonus guldkortet jämfört med tex ett likvärdigt kort hos BAEC eller AAdvantage?
Är det värt mödan att försöka återkvalificera sig inom det kommande året eller är det bättre att satsa på BAEC eller AAdvantage?

Tack för tippset i denna tråd!

Jag tillhör nu skaran som har utnyttjat möjligheten till statusmatch. Jag använde mitt M&M Senatorkort för att få topbonus Guldkort. Jag fick samma villkor som ni andra. Hoppas bara att man får användning av guldkortet.

Ni som är insatta i oneworld hur står sig topbonus guldkortet jämfört med tex ett likvärdigt kort hos BAEC eller AAdvantage?
Är det värt mödan att försöka återkvalificera sig inom det kommande året eller är det bättre att satsa på BAEC eller AAdvantage?
Fördelen är ju att du får 40% bonus som Guld, där bonuspoängen även räknas till status. Så i praktiken räcker det med att flyga 30 000 miles för att behålla guldkortet.

Och där var allt klart. Guld hos Topbonus, matchat mot EBG. Nu gäller det bara att lyckas utnyttja det. Men känslan är bra :)

Tack för tipset, som Eurobonus Silver fick jag följande erbjudande:

"Dear Mr. Blom,

Thank you for your e-mail.

Thank you for your inquiry and your interest with topbonus. We have checked your request and would like to make you the following offer.

For the next 12 months, you can use the unique benefits of the topbonus Silver Card status. If you collect 25.000 status miles or fly with airberlin or NIKI 24 times, we will give you the Silver Card Status for one year.

In order for you to keep your status in the long term, we recommend the following collection options:

For one, you collect status miles when you fly with airberlin, NIKI , Etihad Airways, and oneworld airlines. Secondly, for every Euro you spend via the airberlin Visa Card you will receive 1 status- and 1 award mile. You even receive double miles for sales in the supermarket, at Shell, and Heinemann Duty Free."

Toppen