Senaste nytt

Status match för Air Berlin Topbonus (inte challenge)!

Stort TACK @jsm för tipset, en drink på mig när vi ses någon gång!

Efter 24 h:

For the next 12 months, you can use the unique benefits of the topbonus Gold Card Status. If you collect 50.000 status miles, or fly with airberlin, or NIKI 60 times we will extend your Gold Card Status for another year.........

Kul att det är så många som utnyttjat denna möjlighet!

Antar att de flesta nya Topbonusmedlemmar har koll på programmet. Men här är några "nuggets":
- Glöm inte välja "My Route", då får ni extra Award points på en given rutt inom Europa med AB
- Du kan gratis välja nödutgång om du loggar in på ditt Topbonuskonto
- Codeshare på annan carrier ger riktigt bra med poäng

Helt missat den här tråden. Nu har jag också skickat in en ansökan med kort på mitt EBG. Första resan med Air Berlin om en dryg månad, förhoppningsvis har jag kortet tills dess. Tackar också för tipset!

Till alla som precis som jag nyligen blivit uppgraderad till en högre kortstatus: I måndags gjorde jag den första longhaul-resan med Air Berlin efter att ha fått min silverstatus och blev prompt uppgraderad vid gate till business class. Då hade jag ändå inte värdens bästa track record hos bolaget... tre europaflyg i economy sedan år 2012... Tack för det Air Berlin!

Skickade in request igår. Kan vara bra att ha på några flighter med malaysian till Borneo som planeras.
Tummarna hålles! :)

• Gilla
Reactions: jsm
Ett dygn senare fick jag samma svar som nästan alla andra: Blir guld i ett år framåt. Otroligt smidigt! Tack trådstartaren / BC!

• Gilla
Reactions: jsm
Toppen