Senaste nytt

Status hos SAS ger status hos Avis

Homer

Medlem
Att det var from 1 år från dagens datum på mailet (25/9-18). Kan inte se giltighetstiden i appen. Jag är troligen blind.

Fick en notis för ett tag sedan om en gratis weekendhyra, men kan inte finna detta någonstans när jag loggar in i appen. Hur kommer jag åt den?



under Ditt Avis -> Mitt konto

längst ner på sidan

Ditt saldo
Din nuvarande nivå: Avis President's Club
Din årsdag:


Kan ju vara så att statusen för manuellt uppgraderade konton gäller längre än årsdagen - men hur ser man det?
 

Berglund

Medlem
Avis appen är sämst. På alla sätt och vis underpresterande och dålig app. Hur många gånger blir det inte "tillfälligt fel" när man trycker på något i den, har det någonsin fungerat??? Den svenska versionen av Avisappen är synnerligen under all kritik.

@Maja om du har iPhone, lägg till Aviskortet till Apple Wallet.
Öppna sedan ditt Avis Preferred kort i Apple Wallet, skrolla ned till sektionen som heter
"Tillgängliga kuponger för dig"
där borde din kupong för fri weekend hyra återfinnas annars kan du behöva klicka på länken "visa dina kuponger" om du har väldigt många olika erbjudanden eller kuponger.
 

Big Birger

Medlem
Har en bokning på en bil i USA i maj. Den finns inte i appen. Den går inte att söka fram i appen (får mystiskt felmeddelande). Bokningen går att hitta via webben, men den går inte att lägga till så den finns under "kommande bokningar".

Pratade precis med Avis, och den hjälpsamma killen förklarade att jag troligen kan se bokningen i appen efter att den är genomförd (så praktiskt) och att han skulle försöka lägga till min bokning till mitt konto. "Det brukar strula om man ska lägga till en bokning i efterhand till ett konto" som han uttryckte det. Jag måste ha missat att skriva mitt "preferred number" när jag bokade via sas.se.

Verkar som om Avis har en del att jobba på.
 

samet

Medlem
Har en bokning på en bil i USA i maj. Den finns inte i appen. Den går inte att söka fram i appen (får mystiskt felmeddelande). Bokningen går att hitta via webben, men den går inte att lägga till så den finns under "kommande bokningar".

Pratade precis med Avis, och den hjälpsamma killen förklarade att jag troligen kan se bokningen i appen efter att den är genomförd (så praktiskt) och att han skulle försöka lägga till min bokning till mitt konto. "Det brukar strula om man ska lägga till en bokning i efterhand till ett konto" som han uttryckte det. Jag måste ha missat att skriva mitt "preferred number" när jag bokade via sas.se.

Verkar som om Avis har en del att jobba på.

Inga problem att lägga till Preferred nummer på en bokning, sålänge den inte är förbetald.

Är den förbetald blir det strul i Avis system med vouchern om förbetalning. Då får man ange sitt Preferred nummer på stationen när man hämtar bilen.

Vill du vara säker på att få dina Preferred förmåner så hör du av dig till stationen innan.
 

Big Birger

Medlem
Inga problem att lägga till Preferred nummer på en bokning, sålänge den inte är förbetald.

Är den förbetald blir det strul i Avis system med vouchern om förbetalning. Då får man ange sitt Preferred nummer på stationen när man hämtar bilen.

Vill du vara säker på att få dina Preferred förmåner så hör du av dig till stationen innan.
Jepp. Denna var förbetald.

Bra tips att höra av sig till stationen innan, men dessvärre är det begränsad nytta av "President"-statusen i USA vad jag förstår.
 

Maja

Medlem
Gäller detta än dom EBG??

Följande finns att läsa hos Avis (Terms and Conditions Eurobonus)
Avis Preferred and additional benefits for EuroBonus members



As an Avis Preferred member, you can reap the rewards with our fast-track priority service, including free weekend car hire, money off vouchers and complimentary upgrades. Your EuroBonus status will determine what Avis preferred loyalty tier you are entitled to.

As a SAS EuroBonus Member, Avis are offering Avis Preferred entry level status
As a SAS EuroBonus Silver member, Avis are offering you a 12 month complimentary enrolment into Avis Preferred Plus
As a SAS EuroBonus Gold or Diamond member, Avis are offering you a 12 month complimentary enrolment into Avis President’s Club


If you are already an Avis Preferred member today, then sit back and relax as your membership has already been upgraded (your Preferred level will remain until your next anniversary after 31st September 2019).
 

bachelor

Medlem
En fråga till mer rutinerade rävar här. Är diamond på SAS och första gången jag hyr privat och har nu gjort det på Färöarna. Kollade in på sidan och såg att man fick en complimentary upgrade voucher på gold +, sagt o gjort så bokade jag 4 dagar nu i Juni och bokade snäppet mindre bil än jag behöver (vi är 2 vuxna 2 barn). För att säkerställa att det blir en större bil drog jag iväg ett mail och de säger nu att eftersom jag tagit del av en rabatt så gäller inte vouchern. Jag bokade via sas-sidan för avis men har inte fått någon rabatt av vad jag kan se eftersom jag kollade kostnaden via avis.se och fick samma summa och tar hellre en upgrade gratis än en eventuell rabatt. Nu hittade jag också denna möjlighet att matcha status och gick med direkt.

Min fråga blir nu alltså , hur går jag vidare? Har jag rätt till upgrade antingen nu efter matchningen eller innan, och hur går jag till väga för att få igenom den? Var i måndags jag gjorde reservationen om det har någon betydelse kring ångerätt mm
 

hallgren

Medlem
Någon av er som har fyllt i formuläret hos Avis för att få upp statusen och har fått någon reaktion?
Jag fyllde i och skickade i början av förra veckan, men har inte fått någon respons öht från Avis.
 

Non-stop

Medlem
Någon av er som har fyllt i formuläret hos Avis för att få upp statusen och har fått någon reaktion?
Jag fyllde i och skickade i början av förra veckan, men har inte fått någon respons öht från Avis.
Jag fick inte heller någon respons på formuläret så jag mailade till adressen som finns här i tråden och fick svar + uppgradering samma dag
 
Toppen