Gammeldansk och kanelsnegler till morgenmad. Fan det är därför man bor vid Öresund <3Aviator Loungen är faktiskt väldigt bra. Var där på förmiddagen för några år sen när jag skulle flyga in Aegean segmenten
Där var spriten framme på morgonen till skillnad mot SAS där enbart Gammel Dansken står framme innan lunch.
Observera att Priority pass delen som också finns på sin höjd har kaffe och mackor. Tog en rundvandring där för skojs skull.
Visa bifogad bild 156677
Visa bifogad bild 156678
Visa bifogad bild 156679
Visa bifogad bild 156680
Visa bifogad bild 156681
Air India says the SAS lounge at Cph is a contract lounge for it. Before it used to say it was a Star Alliance lounge for it.Om man använder Star Alliance Lounge finder så är det bara Aegan, Singapore och Egyptair som har kontrakt med SAS lounge på Kastrup.
Lufthansa ser sig fortfarande som affärsmannens flygbolag. SAS visade sig som vilse när man drog sig ur kontraktsloungen.Det är intressant att se hur brett LH gruppen gått för att bibehålla SAS lounge access. Jag får inte intrycket att SAS har gätt lika långt i motsatt riktning (tillgång till LB Business/Senator lounge).
Motsvarande tråd för Arlanda har ju med "fasttrack" i rubriken, så jag ställer frågan här:Reste med Austrian idag på ett statusmatchat senator. Hade access till SAS Gold. Fick ta med en gäst som måste resa på samma flight.
Vid "receptionen" före grindarna satt ett anslag med de flygbolag som har specialavtal. Jag tänkte inte på att fotografera det men från minnet så är det hela Lufthansa-gruppen, Thai och Singapore airlines. Wideroe också. Det var några till som jag glömt.