Har försökt leta, men inte hittat, info om Gold Track bara gäller mig personligen eller om det är som på SAS, dvs att jag får ta med mig 4 familjemedlemmar?
Är det någon som vet?
Så var det inte fallet när jag flög med Turkish Airlines från Istanbul förra året.
Jag hade SAS EuroBonus Gold men ingen tillgång till Fast track.
Enligt Star Alliance Gold Track webbsida (Gold Track - Star Alliance) , Turkish Airlines är enda "participating airlines" till Gold Track på Istanbul Ataturk flygplats.Ändringen trädde i kraft 1 September 2014, så det ska ha gällt då.
Använde Gold track på brussels flygplats i juni, riktigt smidigt.. En person framför mig där mot säkert över 100 i vanlig security.
Eftersom Gold track är relativt nytt och under införande så är nog Star Alliance hemsida inte helt uppdaterad ännu.
Nej, nu är du ute och cyklar. Det står Austrian fritt att köpa tillgång till Copenhagen Express (flygplatsens egen fast track) för sina affärsklasspassagerare. De har aktivt valt att inte göra så. Hur kan det vara SAS snålhet?Fast Track: det här är för mig SAS snålhet. Finns det några större Star Alliance hubbar där det inte finns 100% täckning för alla Star Gold och affärsklass gällande Fast Track? Lufthansa/Swiss/Austrian bjuder alla Star Gold och Business på Fast Track i Munchen, Frankfurt, Zurich, Geneve och Wien. United/Thai och Singapore gör samma sak. SAS i Oslo, Stockholm och Köpenhamn? Där känns det som att det som betyder något är:
Din farfars mors stjärntecken
Fullmåne eller inte?
Avresa mellan 04.52 och 05.03 på dagar utan "g" i namnet
SAS Gold och Diamond reser gräddfil på alla andra Star Alliance bolag, men SAS kan inte ställa upp för de andra bolagen
Nej, nu är du ute och cyklar. Det står Austrian fritt att köpa tillgång till Copenhagen Express (flygplatsens egen fast track) för sina affärsklasspassagerare. De har aktivt valt att inte göra så. Hur kan det vara SAS snålhet?