budgetresen%C3%A4r
New member
Ingen fast track för mig på Kastrup idag, varken hos SAS fast track eller den andre fast tracken. Flyger Aegean ekonomiklass med Aegean guldkort.
Budgetresenär skrev:Ingen fast track för mig på Kastrup idag, varken hos SAS fast track eller den andre fast tracken. Flyger Aegean ekonomiklass med Aegean guldkort.Klicka för att utvidga...
Access to security control Fast LaneSpeed up the process of security control and access immediately to your boarding gate simply by displaying your card. Fast Lane access available at: Athens International Airport, Thessaloniki, Heraklion, Amman, Amsterdam, Birmingham,Copenhagen, Hamburg, Larnaca, London-Gatwick, London-Heathrow, Barcelona, Brussels (currently unavailable), Budapest, Dusseldorf, Frankfurt, Geneva, Madrid, Malta, Manchester, Marseille, Milan-Malpensa*, Munich, Oslo, Paris-Charles de Gaulle, Prague, Rome-Fiumicino, Stockholm, Stuttgart, Tel Aviv, Toulouse, Venice, Vienna, Warsaw, Yerevan, Zürich.Klicka för att utvidga...
Jag scannade boarding passet i CPH Express men det blev rött ljus. Jag fick mina miles krediterade rekordsnabbt (inom 20 timmar) så jag är 100% säker på att guldkortet var inlagt i bokningen. Det var dock ingen kö i slow track så jag gjorde ingen grej av det hela.igelkotten skrev:Märkligt. Du ska ha fast-track i CPH Express när du flyger Aegean ekonomi med Aegean guld...Klicka för att utvidga...
Så kan jag rapportera att detta fungerade alldeles utmärkt endast genom att scanna boardingkort.Agö skrev:Imorgon ska jag testa kombinationen Swiss C + SAS Diamond i fast track, Köpenhamn. Rapport kommer.Klicka för att utvidga...
Vilken fast track? SAS egna eller CPH Express.Agö skrev:Så kan jag rapportera att detta fungerade alldeles utmärkt endast genom att scanna boardingkort.Klicka för att utvidga...
Så swiss har det men inte Lufthansa. Det tog stopp för mig i Lufthansa C (efterföljande biljett F) och jag är Diamond. Både SAS egna och CPHs.Agö skrev:Så kan jag rapportera att detta fungerade alldeles utmärkt endast genom att scanna boardingkort.Klicka för att utvidga...
SAS egna. Till CPH Express var man FT med Swiss C.Jonas C skrev:Vilken fast track? SAS egna eller CPH Express.Klicka för att utvidga...
Nej, inte enligt personalen på Kastrup (två oberoende personer).Budgetresenär skrev:Är inte regeln att man får tillgång till SAS Fast Track oavsett bokningsklass bara man flyger med Star Alliance, har minst guldkort hos SAS samt krediterar resan till Eurobonus?Klicka för att utvidga...
Men är det inte en de-facto regel? Om personalen har fel så blir jag inte direkt jätteförvånad över det.Golfkillen skrev:Nej, inte enligt personalen på Kastrup (två oberoende personer).Klicka för att utvidga...
Jag blev väldigt förvånad att de sa så i incheckningen så jag gick såklart ändå till fast Track, där blev det väldigt rätt när jag scannade boardingkortet. Frågade personen som satt där och hon scannade också, fortfarande ingen access.Budgetresenär skrev:Men är det inte en de-facto regel? Om personalen har fel så blir jag inte direkt jätteförvånad över det.Klicka för att utvidga...
Golfkillen skrev:Nej, inte enligt personalen på Kastrup (två oberoende personer).Klicka för att utvidga...
Kaykay skrev:Blev nekad Fast track på Landvetter i veckan. Har SAS Diamond flög med Lufthansa Eco. Gick tillbaka till incheckningen och frågade, damen sa att Lufthansa har sagt upp avtalet. Någon som vet mer?Klicka för att utvidga...
Det är rätt kass, en så är det. FastTrack är ju inte en formell förmån för Star Alliance Gold annat än där det explicit finns ett Gold Track.JacobGBG skrev:Låter ju jättekonstigt att det skulle variera över olika Alliansmedlemmar.Klicka för att utvidga...
Kaykay skrev:Blev nekad Fast track på Landvetter i veckan. Har SAS Diamond flög med Lufthansa Eco. Gick tillbaka till incheckningen och frågade, damen sa att Lufthansa har sagt upp avtalet. Någon som vet mer?Klicka för att utvidga...