Senaste nytt

Star Alliance Fast Track

igelkotten

Medlem
V
Har flugit en del nu under vintern 2019.
Fast Track på Arlanda är ju ett skämt, alltid bara en gång öppen och kö.
I den vanliga kontrollen är det mesta öppet och det flyter på.
Nu i förra veckan gjorde jag och kollegan en test, jag gick i vanliga och han i fast track.
Jag vann överlägset...
Nått är väldigt fel.

Vilken terminal, vilken kontroll??
 

karho

Medlem
Har flugit en del nu under vintern 2019.
Fast Track på Arlanda är ju ett skämt, alltid bara en gång öppen och kö.
I den vanliga kontrollen är det mesta öppet och det flyter på.
Nu i förra veckan gjorde jag och kollegan en test, jag gick i vanliga och han i fast track.
Jag vann överlägset...
Nått är väldigt fel.

Om du menar den till höger om SAS-diskarna så delar jag verkligen inte din uppfattning. Alla gånger jag gått där senaste åren har kön i fast track varit kortare eller som värst lika kort.
 
Verkligen konstigt att SAS har fast track som inte är *A Gold Track. Man tappar en hel del av poängen med att ha förmåner i *A om all bolag har egna förmåner som inte är kopplade till *A. Särskilt när det nu finns en sådan tydlig produkt som Gold Track hos *A. Kollar man på hemsidan så är det bara i Oslo som Gold Track finns i hela Skandinavien. Dåligt tycker jag och SAS fast track (utan att vara Gold Track) är något som borde skrotas.

Gold Track - Star Alliance
 

mha321

Medlem
Verkligen konstigt att SAS har fast track som inte är *A Gold Track. Man tappar en hel del av poängen med att ha förmåner i *A om all bolag har egna förmåner som inte är kopplade till *A. Särskilt när det nu finns en sådan tydlig produkt som Gold Track hos *A. Kollar man på hemsidan så är det bara i Oslo som Gold Track finns i hela Skandinavien. Dåligt tycker jag och SAS fast track (utan att vara Gold Track) är något som borde skrotas.

Gold Track - Star Alliance

Om man tittar huvudstäderna så är ju Oslo den FastTrack som fungerar absolut sämst tycker jag.

Och på Arlanda är det inte sas som har FastTrack utan swedavia, och för många bolag som inte är star Alliance.

I Köpenhamn däremot har sas en egen FastTrack, och som inte är gold track, och den fungerar lysande.

Så baserat på skandinaviska marknaden så är det betydligt bättre att inte ha det.

Om man hade en gold track som faktiskt var stor nog att hantera det så skulle det säkert bli bra. Men det handlar mer om flygplatsen än om sas tror jag - var skulle den ligga?
 
Om man tittar huvudstäderna så är ju Oslo den FastTrack som fungerar absolut sämst tycker jag.

Och på Arlanda är det inte sas som har FastTrack utan swedavia, och för många bolag som inte är star Alliance.

I Köpenhamn däremot har sas en egen FastTrack, och som inte är gold track, och den fungerar lysande.

Så baserat på skandinaviska marknaden så är det betydligt bättre att inte ha det.

Om man hade en gold track som faktiskt var stor nog att hantera det så skulle det säkert bli bra. Men det handlar mer om flygplatsen än om sas tror jag - var skulle den ligga?
Absolut är det bättre för oss som har status hos SAS om färre kan använda fast track. Men om man vänder på det och flygplatserna i Tyskland, Frankfurt och München bara hade fast track för de med status hos Lufthansa (m&m) så hade det inte varit så roligt när man är där. Det bästa hade väl varit om det fanns en fast track som delas av samtliga med status hos *A, Oneworld, Sky Team samt Business class (dvs. i Skandinavien där flygplatserna är förhållandevis små).
 
Verkligen konstigt att SAS har fast track som inte är *A Gold Track. Man tappar en hel del av poängen med att ha förmåner i *A om all bolag har egna förmåner som inte är kopplade till *A. Särskilt när det nu finns en sådan tydlig produkt som Gold Track hos *A. Kollar man på hemsidan så är det bara i Oslo som Gold Track finns i hela Skandinavien. Dåligt tycker jag och SAS fast track (utan att vara Gold Track) är något som borde skrotas.

Gold Track - Star Alliance

Det är ju inte SAS som bestämmer var det ska finnas Gold Track, det är det Star Alliance som gör det. Om de hade velat ha ett Gold Track på Kastrup eller Arlanda så hade det säkert funnits ett. SAS bjuder ju inte på det om inte Star Alliance är beredda att betala för det.
 

Agö

Medlem
Verkligen konstigt att SAS har fast track som inte är *A Gold Track. Man tappar en hel del av poängen med att ha förmåner i *A om all bolag har egna förmåner som inte är kopplade till *A. Särskilt när det nu finns en sådan tydlig produkt som Gold Track hos *A. Kollar man på hemsidan så är det bara i Oslo som Gold Track finns i hela Skandinavien. Dåligt tycker jag och SAS fast track (utan att vara Gold Track) är något som borde skrotas.

Gold Track - Star Alliance
De allra flesta Star Alliance-bolag erbjuder fasttrack i Köpenhamn. Inget fel på CPH Express. SAS har en fungerande produkt i Köpenhamn.
 
Toppen