Senaste nytt

Star Alliance Fast Track

Det är ju inte SAS som bestämmer var det ska finnas Gold Track, det är det Star Alliance som gör det. Om de hade velat ha ett Gold Track på Kastrup eller Arlanda så hade det säkert funnits ett. SAS bjuder ju inte på det om inte Star Alliance är beredda att betala för det.
Jag är inte helt säker på hur de beslutar om detta men det borde väl vara en fråga främst för Swedavia vilka de upphandlar detta med. Men det framstår ju som lite konstigt att det finns Gold Track på flygplatsen i Guam men inte Arlanda eller Kastrup. I Guam flyger dessutom enbart en *A medlem (United) till min kännedom.
 
De allra flesta Star Alliance-bolag erbjuder fasttrack i Köpenhamn. Inget fel på CPH Express. SAS har en fungerande produkt i Köpenhamn.
Visst, det har för mig egentligen inte varit ett problem men som en tidigare skrev i tråden att han flyger från Landvetter och kan inte använda fast track med Lufthansa (trots att han har EBD). Nu vet jag inte om det var ett enskilt fall men det är inte helt smidigt tycker jag. Får väl tillägga att jag inte haft problem själv när jag flugit med Lufthansa från Lanvetter så det är något nytt kanske.
 

Agö

Medlem
Visst, det har för mig egentligen inte varit ett problem men som en tidigare skrev i tråden att han flyger från Landvetter och kan inte använda fast track med Lufthansa (trots att han har EBD). Nu vet jag inte om det var ett enskilt fall men det är inte helt smidigt tycker jag. Får väl tillägga att jag inte haft problem själv när jag flugit med Lufthansa från Lanvetter så det är något nytt kanske.
Landvetter är också en Swedaviafråga. Har inget med SAS att göra.
 
Konceptet är utmärkt på Kastrup. En väl fungerande fast track och något som bidrar till att vardagen fungerar bättre. Sådant ska bevaras.
Okej det är väl bra i Kastrup om alla *A ändå kan använda fast track där absolut.. Men som på Landvetter? Min poäng var bara att jag tycker det hade varit bättre med Gold Track i Skandinavien också. För mig personligen gör det ingen större skillnad men om det inte fanns Gold Track i Frankfurt eller München så hade det varit otrevligt som Eurobonus medlem. Därmed kan jag förstå de som har status hos andra *A och då inte kunnat använda fast track..
 
Vet inte om Gold Track fanns april/maj 2017 när jag flög first med Lufthansa till New York. I vilket fall var resan klockren ända tills securityn när jag trodde vi skulle få gå till en annan kö, men bemöttes av sur personal med "get in line!". Kanske fanns det Gold Track på den tiden? Visste iaf int ehur man gjorde. Gillar skarpt idén med Gold Track nu i vilket fall.
 

Sticktown

Medlem
Kan man som EBG ta familjen genom fast track i Munchen om vi reser med Lufthansa till CPH i ekonomi? Eller är det samma regler som för lounge att man bara får gästa en person?
 
Toppen