Senaste nytt

Stämma Norwegian

I Expressens artikel så framgår det att Stephan hotar med polisanmälan om de inte blir uppgraderade...
Norwegian – kvinna uppger att hon hotats av personalen | Allt om resor | Expressen

Ja vad säger han egentligen? Eller är det advokatspråk för att hota :D

"Hotar att inte släppa ombord familjen
Vagabond uppger att Norwegian nu hotar att inte släppa ombord familjen när de ska åka hem igen. Å andra sidan hotar Stephan Eriksson med polisanmälan om familjen inte i stället blir uppgraderad.

– Jag får återigen föreslå att Norwegian gör något goodwill för familjen, exempelvis uppgraderar dem till premium i mån av plats den 15 maj. Jag tror att det varmt skulle uppskattas av familjen och jag kan då prata med familjen och föreslå att de avstår från polisanmälan, skriver han i ett mejl till Norwegian enligt Flygtorget."

Ja vad säger han egentligen? Eller är det advokatspråk för att hota :D

"Hotar att inte släppa ombord familjen
Vagabond uppger att Norwegian nu hotar att inte släppa ombord familjen när de ska åka hem igen. Å andra sidan hotar Stephan Eriksson med polisanmälan om familjen inte i stället blir uppgraderad.

– Jag får återigen föreslå att Norwegian gör något goodwill för familjen, exempelvis uppgraderar dem till premium i mån av plats den 15 maj. Jag tror att det varmt skulle uppskattas av familjen och jag kan då prata med familjen och föreslå att de avstår från polisanmälan, skriver han i ett mejl till Norwegian enligt Flygtorget."

Du glömde att markera "föreslå att de avstår från polisanmälan" :confused:

Skulle hävda att det i kvinnans fall är den generella "skyll dig själv" regeln som träder i kraft. Nästan man kan fundera över om hon har någon form av kick back för varje insamlat namn.
Dock vore det intressant ur ett rättsperspektiv vad gäller vad man får och inte får göra ombord. Är väl så att en Kapten (vet inte hur det är med övrig personal) har tämligen stora befogenheter. Och jag skulle gärna se en prövning av namninsamling ombord.
Blir inte förvånad om det finns ett tolkningsutrymme i lagstiftningen som förbjuder detta

Toppen