Senaste nytt

Stämma Norwegian

Norwegian verkar ju inte friska: Kalabalik i Norwegians kabin | Näringsliv | SvD
Läs sista stycket, där Norwegians informationschef uttalar sig ang en pärm med anknytning till rättshjälp för försenade passagerare:
– Den här pärmen skapade en dålig stämning och därför beslöt sig personalen för att omhänderta den, säger hon till tidningen och tillägger att det inte är acceptabelt att informera personer om deras rättigheter och erbjuda dem rättshjälp så länge det sker ombord på planet.

Aldrig att jag sätter mig ombord på ett av deras plan.

Jag har i alla fall lämnat in en stämningsansökan mot Norwegian. Förslag på vad vi kan göra för att uppmärksamma hur dåligt Norwegian beter sig när det gäller passagerares rätt till kompensation? Kanske spela in en BC-version a la "United breaks guitars"?

Jag har i alla fall lämnat in en stämningsansökan mot Norwegian. Förslag på vad vi kan göra för att uppmärksamma hur dåligt Norwegian beter sig när det gäller passagerares rätt till kompensation? Kanske spela in en BC-version a la "United breaks guitars"?

Kontakta Aftonbladet, Expressen, lokal tidningar etc?

Jag ställer gärna upp om du planerar någon aktion på Arlanda på något sätt!

Last edited by a moderator:
Känns tyvärr som det finns risk att det blir en "gråta ut"-artikel. Lite roligare att göra något kreativt, typ en sång. Någon är på forumet som vill kanalisera en blandning av ilska och kreativitet i en text? Om vi tillsammans filar ihop en text (gärna med härliga nödrim) så får vi lösa melodin allt eftersom.

Första förslag på rim:
försening - välmening.

Toppen