Senaste nytt

Stämma Norwegian

Kontakta Aftonbladet, Expressen, lokal tidningar etc?

Jag ställer gärna upp om du planerar någon aktion på Arlanda på något sätt!
Glöm tidningarna. Vi var 23h försenade från las palmas till Kastrup, skrev min story till Aftonbladet. Var så många fel på norwegians beteende det dygnet att vi borde fått mittuppslaget, framförallt kring säkerheten som sattes ur spel fullständigt. Fick inte ens svar på mitt mailto.
Kan tillägga att det var sista gången jag ens var på deras site. På den tiden var det bara de som flög direkt till gran canaria.

Glöm tidningarna. Vi var 23h försenade från las palmas till Kastrup, skrev min story till Aftonbladet. Var så många fel på norwegians beteende det dygnet att vi borde fått mittuppslaget, framförallt kring säkerheten som sattes ur spel fullständigt. Fick inte ens svar på mitt mailto.
Kan tillägga att det var sista gången jag ens var på deras site. På den tiden var det bara de som flög direkt till gran canaria.

Beror väl på lite vad som är på löpet också? Men tråkigt ialla fall.

Norwegian verkar ju inte friska: Kalabalik i Norwegians kabin | Näringsliv | SvD
Läs sista stycket, där Norwegians informationschef uttalar sig ang en pärm med anknytning till rättshjälp för försenade passagerare:
– Den här pärmen skapade en dålig stämning och därför beslöt sig personalen för att omhänderta den, säger hon till tidningen och tillägger att det inte är acceptabelt att informera personer om deras rättigheter och erbjuda dem rättshjälp så länge det sker ombord på planet.

Aldrig att jag sätter mig ombord på ett av deras plan.

Kan inte låta bli att undra varför kvinnan i artikeln envisas med att flyga med Norwegian...

Känns tyvärr som det finns risk att det blir en "gråta ut"-artikel. Lite roligare att göra något kreativt, typ en sång. Någon är på forumet som vill kanalisera en blandning av ilska och kreativitet i en text? Om vi tillsammans filar ihop en text (gärna med härliga nödrim) så får vi lösa melodin allt eftersom.

Första förslag på rim:
försening - välmening.

Nu är vi på rätt spår, vi letar reda på en "kändis"/artist, etc som helst själv har blivit försenad med Norwegian, sen corwd fundar vi pengar till att göra en låt om eländet som går in på svenskotoppen eller nått.... Någon som känner Avicii? :)

För övrigt, man tror inte att det är sant hur de agerar.
Även om kaptenen har "rätt" om bord, undrar hur en rättsprocess för att de skulle ha nödlandat pga. att man informerar passagerarna om deras rättigheter skulle se ut förutsatt att man inte ställer till övrigt bråk...

När man läser vad tidningarna skriver har jag viss förståelse för vad Norweigean gör. Jag fattar inte heller varför denna kvinna reser med Norweigean efter en tidigare tvist med dom. Att sedan med advokatens hjälp försöka med utpressning för att få uppgradering är lågt.

När man läser vad tidningarna skriver har jag viss förståelse för vad Norweigean gör. Jag fattar inte heller varför denna kvinna reser med Norweigean efter en tidigare tvist med dom. Att sedan med advokatens hjälp försöka med utpressning för att få uppgradering är lågt.
Är det inte det norwegian vill ha? Passagerare som bara tänker utgångspris (inte totalpris) och inte prioriterar något annat.

Norwegian verkar ju inte friska: Kalabalik i Norwegians kabin | Näringsliv | SvD
Läs sista stycket, där Norwegians informationschef uttalar sig ang en pärm med anknytning till rättshjälp för försenade passagerare:
– Den här pärmen skapade en dålig stämning och därför beslöt sig personalen för att omhänderta den, säger hon till tidningen och tillägger att det inte är acceptabelt att informera personer om deras rättigheter och erbjuda dem rättshjälp så länge det sker ombord på planet.

Aldrig att jag sätter mig ombord på ett av deras plan.
Det påminner mig om en händelse i Japan.
Polisen grep en kille, som fick en fortkörningsbot, för att han vinkade mot andra billister och varnade om hastighetskontroll några hundra meter före polisens hastighetskontroll.

Toppen