Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Detta kan bli en långt tråd om varenda pizzeria, saluhall och blomsterhall skall skrivas upp. :)
Tycker att i Stockholm går de betala med AMEX på de flesta ställen medans de i mindre orter är mer ovanligt. Online är det lätt att styra sina inköp mot AMEX och ett tips som de flesta säkert redan känner till så tar Paypal emot Amex, beställde själv en TV från CDON.com i veckan och de tog inte Amex men de accepterade Paypal.

Kul också att iZettle blivit mer och mer populärt som också tar Amex, det kommer förhoppningsvis leda till att fler och fler lunchrestauranger och småbutiker tar Amex.

Här i Luleå håller jag med dig om att det är väldigt få ställen som inte tar Amex. Jag känner till typ 20 ställen som tar Amex och en hel del stora restauranger, typ O'learys i stan här tar inte Amex trots att O'learys på flygplatsen tar det.

Alla studentnationer i Uppsala tar inte Amex. Stockholms nation gjorde det, sedan slutade de. Då förlorade de även min business. :( #GTför60kr.

ImageUploadedByTapatalk1439157879.544895.jpg

Var på McDonalds i Helsingör, och de ville inte ta emot Amex. Givetvis så testade jag ändå och det funkade så jag passade på att göra tre köp.

NK Tobak (Stockholm) tar emot Amex men bara på utvalda varor. Jag hade en diskussion när jag ville använda mitt amex när jag köpte en present där. Enligt hon i kassan så tar de inte amex på varor där de har små marginaler (jag köpte en färdig presentbox till ett värde av 595 SEK )... Jag sa att eftersom ni accepterar amex så kommer jag att betala med amex. Svaret blev " och jag kommer att neka köpet tills du betalar med annat kort...".

Har tagit detta med amex och de var inte helt nöjda.
Har inte följt upp ärendet.

NK Tobak (Stockholm) tar emot Amex men bara på utvalda varor. Jag hade en diskussion när jag ville använda mitt amex när jag köpte en present där. Enligt hon i kassan så tar de inte amex på varor där de har små marginaler (jag köpte en färdig presentbox till ett värde av 595 SEK )... Jag sa att eftersom ni accepterar amex så kommer jag att betala med amex. Svaret blev " och jag kommer att neka köpet tills du betalar med annat kort...".

Jag gjorde samma resa för ett år sedan med en färghandlare. Jag löpte linan ut. Firman fick efter telefonsamtal och genomgång av avtalet med Amex acceptera mina köp.

Köpte du och betalade med ett annat kort eller blev det ingen deal?

Toppen