Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Apple store både på nätet och den fysiska butiken i Täby C tar Amex. Går man via SAS hemsida till Apple store genererar det väl dessutom fortfarande extra EB poäng.

Macforum har ingenting med Apple att göra utan är enbart en "Premium Reseller"
Om du menade att jag kunde köpa den på nätet så vet jag att det hade fungerat med Amex. Men jag har betydligt större framtida hjälp av att handla över disk. Och den är värd mera än fri årsavgift.
Annars hade jag gjort det

Många parkeringsautomater tar inte emot Amex, ibland även de automaterna som har Amex märke på. :confused:
Mitt Amex kort har Chip så förstår jag inte varför inte fungerar.

Många parkeringsautomater tar inte emot Amex, ibland även de automaterna som har Amex märke på. :confused:

Använd EasyPark så kan du betala med AmEx den vägen. Klart smidigaste sättet att parkera i stockholm.

Jag har märkt att några Burger King har fått nya betalterminaler och de accepterar inte Amex längre.
Det fungerar varken med chips eller med magnetremsan.

Kunde inte längre hitta tråden för "Vilka företag som tar emot AMEX", admin får bumpa detta inlägg om det behövs:)
Här är tråden:
http://www.businessclass.se/forum/threads/affärer-sajter-som-tar-emot-amex.14284/

Förresten, ingen admin läser varenda inlägg så att skriva en kommentar i inlägget är meningslöst. :)
Du kan alltid anmäla sitt inlägg genom att klicka på "Anmäl" länken som finns på höger sida av tid/klockslag av inlägget.

Kan var just för att det är "chippat"
Har problem med en hel del ställen i Norge som tar Amex men det är bara magnetremsan som fungerar

Detta kan bli en långt tråd om varenda pizzeria, saluhall och blomsterhall skall skrivas upp. :)
Tycker att i Stockholm går de betala med AMEX på de flesta ställen medans de i mindre orter är mer ovanligt. Online är det lätt att styra sina inköp mot AMEX och ett tips som de flesta säkert redan känner till så tar Paypal emot Amex, beställde själv en TV från CDON.com i veckan och de tog inte Amex men de accepterade Paypal.

Kul också att iZettle blivit mer och mer populärt som också tar Amex, det kommer förhoppningsvis leda till att fler och fler lunchrestauranger och småbutiker tar Amex.

Toppen