Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Det är ju 2 helt skilda saker att minska sin marginal jämfört med att höja priserna.
Nu är det så pass få i Sverige som använder Amex så det får väl ingen större påverkan på det stora hela. Jag tror precis som du att många faktiskt skulle tjäna på att ta Amex. Jag är nöjd med att efter att vi bytt kontor går det att nyttja Amex på flera lunchställen samt där vi köper in frukost. :)
Enligt DIBS, som bl.a. levererar kortbetallösningar till webbutiker i hela Norden beskriver American Express kort som "Ett enormt populärt betalkort i hela världen" och säger samtidigt att "American Express-kunder spenderar 5 gånger så mycket på nätet som andra kortkunder".

En hel massa OK/Q8 tar inte A'x. Gulf likaså
Shell, Vinterbro (NO) har nekat A'x pga att man åkt dit på en del tunga bedrägerier

Min lokala kontorsvaruleverantör Herman Andersson, som såldes till Scand Office Group slutade i samma veva att ta Amex. Surt……….

Jag är säker på minst 99% (kanske t.o.m. 99,99%) av affärer/hotell/butiker etc i Kina inte tar emot Amex.
Jag har inte lyckats att betala ens med SAS MasterCard en enda gång under den här resan hittills...

Vadå? ;) Jag bor på ett 4 stjärnigt hotell nu och de tar inte emot 外卡 (utländskt kort). :(

Jag tyckte det var ganska skumt men upplevde samma sak. "Bra" hotell tog sällan utländska kort utan där fick jag punga upp med allt i kontanter medan jag fick betala med Mastercard eller Visa på ställen jag snarare skulle kallat "vandrarhem, modell bättre" i städer jag inte ens hört talas om.

Wifi:t fungerade bättre också men det är en helt annan fråga.

AmEx borde väl dock använda China UnionPays nätverk som är ganska utbrett, eller?

Å här försvann ett ställe till :mad:
Macforum Karlstad. Förstod det som att det gällde samtliga deras butiker. Och tittar jag på deras webshop är ingen Amex med som alternativ.

Bara därför lär jag väl missa "fria" årsavgiften

Å här försvann ett ställe till :mad:
Macforum Karlstad. Förstod det som att det gällde samtliga deras butiker. Och tittar jag på deras webshop är ingen Amex med som alternativ.

Bara därför lär jag väl missa "fria" årsavgiften

Apple store både på nätet och den fysiska butiken i Täby C tar Amex. Går man via SAS hemsida till Apple store genererar det väl dessutom fortfarande extra EB poäng.

Toppen