Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

gneken

Medlem
Tänkte rapportera hur det gick, tog dock redan stopp hos presentkorten. Så får invänta Card Of Joys support imorgon. Kortet gick inte att lösa in i deras app av någon anledning. Så kunde aldrig prova hos Netonnet.

För övrigt så finns Netonnet hos onlineshopping portalen sedan någon månad tillbaka.
 
Angående att handla hemelektronik med AMEX, jag brukar jämföra priser på Prisjakt.nu och ifall Elgiganten säljer varan så brukar jag köpa varan där med lägsta pris garanti (jämför priser INKLUSIVE frakt hos Prisjakt). Jag tycker att detta är bättre än att köpa av en online-butik för om varan går sönder och man måste lämna in den för lagning (inom garantiperioden) så slipper man skicka in varan, vilket kan vara både bökigt och dyrt, istället åker man bara till Elgiganten-varuhuset och lämnar in den där.
 

gneken

Medlem
Angående att handla hemelektronik med AMEX, jag brukar jämföra priser på Prisjakt.nu och ifall Elgiganten säljer varan så brukar jag köpa varan där med lägsta pris garanti (jämför priser INKLUSIVE frakt hos Prisjakt). Jag tycker att detta är bättre än att köpa av en online-butik för om varan går sönder och man måste lämna in den för lagning (inom garantiperioden) så slipper man skicka in varan, vilket kan vara både bökigt och dyrt, istället åker man bara till Elgiganten-varuhuset och lämnar in den där.

De gånger jag försökt med Elgigantens prisgaranti så har de hänvisat till att det måste vara en lokalbutik som har varan i lager.

Hur som helst, mina presentkort från Netonnet funkade i morse. Gjorde ett köp värde 8000 och betalade 7600 (5% rabatt via benify), registrerade i onlineshoppingportalen 10kr/100kr samt att betalningen gick med Amex. Kul att det funkar, men alltid lite nervöst att köpa presentkort :)
 

BjörnL

Medlem
Har någon lyckats använda Amex i någon av Coops omgjorda Nettobutiker? Jag har försökt flera gånger nu på Coop Remigatan i Landskrona, tänkte att det eventuellt kunde vara någon barnsjukdom i övergången från Netto, men nu har det gått minst två månader. Amex finns med som betalningsmedel på skärmen i snabbkassorna, men det ger "Gäller ej här" när man ska godkänna beloppet. Tjejen i kassan visste inte vad Amex var ens...
 

John Rambo

Medlem
Har någon lyckats använda Amex i någon av Coops omgjorda Nettobutiker? Jag har försökt flera gånger nu på Coop Remigatan i Landskrona, tänkte att det eventuellt kunde vara någon barnsjukdom i övergången från Netto, men nu har det gått minst två månader. Amex finns med som betalningsmedel på skärmen i snabbkassorna, men det ger "Gäller ej här" när man ska godkänna beloppet. Tjejen i kassan visste inte vad Amex var ens...
Jag får det att fungera i omgjorda Nettobutiker i såväl Hbg, som i Malmö - det som dock ej funkar är kontaktlös betalning. Man måste där ännu mata i chippet; har du inte provat det så gör så.
 

crown

Medlem
Nä, kontaktlös har jag inte ens försökt mig på där eftersom jag aldrig fått det att funka i någon Coop alls.

Får väl maila Coop och gnälla antar jag.

Jag mejlade också, tycker faktiskt alla som handlar hos Coop skall lägga någon minut och göra det. Kommer det flera mejl så kanske de prioriterar att lösa det. Tänker då på möjligheten att betala kontaktlöst för med chip fungerar det i samtliga Coop-butiker jag testat.
 
Toppen