Senaste nytt

Sofia på nya äventyr - Business Class och First Class till och från Sydney

Kan det vara så att de hotellen du har fått tofflor är i Asien?
Jag har sällan fått tofflor i hotellet utanför Asien. Eller bor jag på taskiga hotell generellt? ;)

Gäller hotell oavsett var i världen jag har bott. Alla har ju inte erbjudit tofflor men har aldrig fått något som ens varit i närheten av att passa mina fötter

Kul reserapport att följa. Synnerligen obehagligt med mannen som hade en ISIS-t-shirt. Hur skulle det se ut om man gick omkring med en t-shirt som hyllade säg Hitler? Tycker att det är samma sak.

Malaysia är ett flygbolag med stora problem, undrar om det kan vara en orsak till att servicen var lite si och så på flighten till Kuala Lumpur? Om jag förstått saken rätt ska de omorganisera rejält och göra sig av med många anställda.

Spännande fortsättning på äventyret! Trist att servicen i First var så kass, har du övervägt att skicka in ett klagomål?

Märkligt med snubben som hade ISIS t-shirt på sig. Hade han haft den på sig ombord på en United flight hade ett antal huvuden garanterat sprängts (bildligt talat). Men man får väl hoppas att han inte sympatiserade med dem… :p

Personligt skrivet. Kul! Har själv avnjutit Satay spetten på några ben med MH i C och föredrar nog konkurrenterna som Thai och SQ.

Det där med servicen i F, läste jag inte i en tråd någonstans att det finns instruktioner om att lämna passagerarna mer i fred (ensamma?) i F på vissa flygbolag och att i C får man en mer proaktiv service?

En gång när jag flög med Merpati från Kuala Lumpur till Jakarta för över 10 år sedan satt det en lokal kille i flygplanet som hade ett svart hakkors med vit bakgrund och rött fält runt påsytt på sin jeans jacka.
Så det är nog inte samma preferenser som gäller där.

Nej, jag har sett både hyllnings-T-shirts till Bin Laden efter 9/11, samt hyllningar till Bali-bombaren (vad han nu hette) i Asien, så terrorism verkar bedömas annorlunda på många håll där.

@Sofia - trist att din first first inte blev som du tänkt dig. Tyvärr är det dock många bolag som inte riktigt håller måttet i F och MH är nog ett av dessa (och får sällskap av tex BA!).

En fråga som kanske kan framstå som lite konstig; är det några knappar på pyjamasen?

@agehall nej det är inga knappar på pyjamasen. Why?

Tack för all feedback, jag blir alldeles rörd :)

Hoppas och tror att JAL F blir en helt annan upplevelse på vägen hem. MH C va som sagt mycket bra.
Just nu är det familjehäng med god mat, vin och bebisskrik som gäller men jag återkommer med mer rapportering senare. G'day!

Toppen