Sitter nu i Icaro-loungen på CDG. Ingen höjdarlounge kanske, men det fyller sin funktion i att ge mig frukost i alla fall. Och den har dagsljusinsläpp, vilket ju också är trevligt.
Hotellet jag bodde på över natten låg ca 15 minuter med bil från CDG och ägaren själv kom och hämtade upp mig igår kväll. Rummet var litet men otroligt fint och rent och sängen var verkligen superskön, om än aningens smal. Jag ville inte gå upp i morse faktiskt. Jag bodde högst upp och tror att mitt fönster är det längst till höger på bilden. Gulligt med snedtak!
Valde att åka till CDG med god tidsmarginal eftersom jag vid tidigare tillfällen alltid blivit förvirrad och gått vilse i den märkliga cirkelformade layouten. Idag var inget undantag, hall 5, där Malaysian Airlines har sitt incheckningsområde, låg liksom en trappa ner så jag vimsade omkring ett tag innan jag hittade rätt.
En vänlig ung kvinna checkade in mig hela vägen till Sydney och skrev ut boardingkort, loungeinbjudan och satte diverse taggar på min väska. Och förklarade hur jag skulle gå för att komma till loungen. Vid tredje "turn left at the duty free" tappade hon bort mig, haha. Otroligt jobbig flygplats det här, det borde vara förbjudet att bygga i cirklar!
Funderar just nu mest på om jag ska vänta med champagnen tills jag kommer ombord på planet eller om jag ska ta lite bubbel redan nu.
Dessutom undrar jag om det finns någon här som har någon kontakt på Finnairs kundservice? Deras Lost & Found tar hutlöst betalt för att man ska ens få fråga om de har hittat ens borttappade saker. Trodde faktiskt att det blivit omodernt att ta 20 kr i minuten för samtal som inte rör sex eller spel

Jag vet ju exakt var kameran låg och om de inte har fått in den så har helt enkelt städaren snott den och det borde ju ligga i deras intresse att inte ha sån personal, kan man tycka.
Ser hur som helst fram emot att kliva ombord på A380 och inta mitt 2A för de närmaste 13 timmarna. Livet är inte så tokigt, trots allt