Senaste nytt

Snus och tullregler

Mr Basic

Medlem
Ja, det här måste ju lösas på nått sätt :cool:
Inte varit utan snus på 20 år, nu en hel vecka i Singapore.
Inte kan man väl få fängelse för 4 dosor!? :eek: 60.000kr i böter blir ju rätt dyra dosor. :D
Får fundera lite mer. :rolleyes:
 

Jönsson

Medlem
I bästa fall blir det spöstraff, vilket är ett vanligt rättsligt straff i Singapore. Då kan du rapportera på BC från sjukhussängen och samtidigt bjuda på en recention av sjukvården i landet. ;)
 

Twingly

Medlem
Hej. Flyger till Singapore och sedan vidare till Nya Zeeland och tänkte köra samma upplägg som några andra här med att lämna in snus på bagage drop off. Är bara i Singapore en natt och flyger sedan vidare.

Två frågor till er som använt Changi Bagage drop off på transit delen:

1. Ligger Bagage drop off (transit) innanför säkerhetskontrollen? För om den inte gör det kommer jag ju ändå att behöva ta snuset igenom säkerhetskontrollen när jag flyger ut från changi efter att jag hämtat upp det på bagage drop off.

2. Kommer man åt en och samma bagage drop off transit från alla terminaler? Dvs om jag anländer på terminal 1 och flyger ut från Singapore från terminal 2 kommer jag då åt det jag lämnat in på bagage drop off på terminal 1?

Extremt tacksam för svar :)
 

Dr. Miles

Expert
Hej. Flyger till Singapore och sedan vidare till Nya Zeeland och tänkte köra samma upplägg som några andra här med att lämna in snus på bagage drop off. Är bara i Singapore en natt och flyger sedan vidare.

Två frågor till er som använt Changi Bagage drop off på transit delen:

1. Ligger Bagage drop off (transit) innanför säkerhetskontrollen? För om den inte gör det kommer jag ju ändå att behöva ta snuset igenom säkerhetskontrollen när jag flyger ut från changi efter att jag hämtat upp det på bagage drop off.

2. Kommer man åt en och samma bagage drop off transit från alla terminaler? Dvs om jag anländer på terminal 1 och flyger ut från Singapore från terminal 2 kommer jag då åt det jag lämnat in på bagage drop off på terminal 1?

Extremt tacksam för svar :)

På Singapore Changis (SIN) terminal 1, 2 och 3 finns det säkerhetskontrollen vid varje gate. På terminal 4 finns det en central säkerhetskontroll.
Därför det är bättre att säger "efter immigration (från Singapore)".

Information om bagageförvaring efter immigration (från Singapore), kan du läsa här.
Snus och tullregler | Sida 10 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen